djstyler Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Vem Àr det som gjort originalet?? Hörde Dada Life's Version för lÀnge sen men nu för ett tag sen hörde jag Prydz version pÄ radion, vem gjorde originalet?? Ingen av dom sÀger att deras Àr remix eller cover... http://www.myspace.com/dadalife http://www.myspace.com/ericprydz Det enda som liknar det andra Àr piano slingan, resten Àr vÀldigt annorlunda...
Polder Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 (redigerat) Vet ej om jag hör dĂ„ligt eller om mina datahögalare Ă€r kassa men det lĂ„ter EXAKT som samma sampling... [EDIT] "We took the piano from Eric Prydz tune Pjanoo, chopped it up, and served it as the main courseâŠ" http://www.dadalife.com/?p=171 Kanske inte sĂ„ konstigt... Redigerat 11 januari 2009 av Polder
djstyler Postat 11 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 11 januari 2009 Tack för svaret! BTW: Jag sa ju att piano slingan var likadan đ
Polder Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Tack för svaret! BTW: Jag sa ju att piano slingan var likadan đ Mmm exakt. Vilket betyder att deras version iaf inte Ă€r originalet đ Sedan kanske Pryds har "lĂ„nat" licket frĂ„n nĂ„gon lĂ„t eller liknande. Men det Ă€r ju inte sĂ„ mycket till melodi sĂ„ tror knappast att nĂ„gon har gjort en lĂ„t basserad pĂ„ en takts (kort) snutt. Varför inte maila och frĂ„ga? ...
linuskarlsson Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Om vi ska fortsĂ€tta i denna banan, ta en titt pĂ„ denna. Tycker att det nĂ€stan Ă€r helt rippat frĂ„n Eric Prydz - Pjanoo. Manian - Turn The Tide (Dave Darell Remix): Lyssna runt 1:20 đ
Polder Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Mmm helt klart! Det Ă€r samma ackord men liiiiiite andra riff. uppladdad 23 september sĂ„ det Ă€r frĂ„gan. Det Ă€r ifs rĂ€tt vanliga ackord som spelas... Hur mĂ„nga lĂ„tar gĂ„r in i | C | F | osv đ Men riktigt likt det ocksĂ„ âșïž
djstyler Postat 12 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 12 januari 2009 RĂ€knas det som att man snott den ackord följden om man anvĂ€nder sjĂ€lv? Liksom vilken lĂ„t ska man ha snott av, har kollat runt lite o hittar det lite överallt? âșïž
djstyler Postat 12 januari 2009 TrÄdstartare Postat 12 januari 2009 Hittade originalet nu!!! Pryda - Pjanoo
base10 Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Hittade originalet nu!!! Pryda - Pjanoo Pryda = Prydz
djstyler Postat 12 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 12 januari 2009 Hittade originalet nu!!! Pryda - Pjanoo Pryda = Prydz LOL đđ
linuskarlsson Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Jag trodde det var ett vĂ€lkĂ€nt faktum đ ? Visste du inte om det Styler? đ
djstyler Postat 12 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 12 januari 2009 Jag trodde det var ett vĂ€lkĂ€nt faktum đ ? Visste du inte om det Styler? đł Nej faktist inte đ sĂ„g bara pĂ„ en sida: Pryda - Pjanoo (Eric Prydz remix)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.