Jump to content
Annons

Sångmedhörning i Cubase SX3!

Recommended Posts

deiweed (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag skulle verkligen behöva hjälp med att få ordentlig medhörning när jag sjunger in på Cubase. För tillfället så kör jag mikken genom ett

BEHRINGER MIXER XENYX 1202FX. Allt funkar bra och spela in o så men jag måste oftast ha en lur utanför ett öra för att höra mig själv.

Går det och koppla så att man hör sig själv när man sjunger, eller hur gör dem i lite dyrare studios? Behöver jag kanske ett annat mixerbord?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh

David

Annons
Postat (redigerat)

Tja. Det finns en knapp på varje spår som heter "Direct monitoring" och om du trycker in den så får du medhörning. Glöm inte stänga av det efter du spelat in, annars hör du inget av det inspelade. Knappen ser ut såhär.

-Memphis

Redigerat av Memphis
deiweed (oregistrerad)
Postat

Tack så jättemycket för alla svar! Jag ska pröva detta så fort baksmällan har lagt sig! Finns det även möjlighet att lägga på reverb eller andra effekter på medhörningen också?

Postat
Tack så jättemycket för alla svar! Jag ska pröva detta så fort baksmällan har lagt sig! Finns det även möjlighet att lägga på reverb eller andra effekter på medhörningen också?

Yääs baby! 😉

deiweed (oregistrerad)
Postat

Yääs baby! 🙂

Coolt. Nu funkar allt mkt bättre men hur lägger man på effekter som man vill ska höras medan man sjunger?

Postat

Yääs baby! 😳

Coolt. Nu funkar allt mkt bättre men hur lägger man på effekter som man vill ska höras medan man sjunger?

Ja, helt enkelt genom att välja valfri effekt, tex Reverb AInserts,i listan till vänster på den kanalen du vill ha effekten på.

deiweed (oregistrerad)
Postat

Yääs baby! 😛

Ja, helt enkelt genom att välja valfri effekt, tex Reverb AInserts,i listan till vänster på den kanalen du vill ha effekten på.

Aha, ja man e ju lite nybörjare på det här men det tar sig sa mordbrännarn'.

Tack så mkt för hjälpen!

Peace

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.