Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag är på jakt efter ett uad-kort och är lite tveksam på vilket jag ska välja..

Antingen ett uad-1 eller uad 2 kort. frågan är nu bara om det räcker med kraft i ett uad 1 kort eftersom...Det är ju en ordentlig prisskillnad.

Om ni undrar så är det hip hop musik ja spelar in och ska mixa. Jag producerar beatet i en roland fantom g 8 men hade ju tänkt använda lite effekter från uad kortet i beatet också. Sedan är det oftast en sång reff och max två sorters röster rap som ska mixas...

Om någon har lite koll på detta hade ja uppskattat lite feedback.

Undrar också om de här förbättrade latency läget på uad 2 kortet gör nån stor skillnad?

Annons
Postat

Spara ihop pengar och köpt ett UAD-2. Finns väl ingen anledning att köpa nåt som är gammalt och segt? 🙂

Postat
Tjena!

Jag är på jakt efter ett uad-kort och är lite tveksam på vilket jag ska välja..

Antingen ett uad-1 eller uad 2 kort. frågan är nu bara om det räcker med kraft i ett uad 1 kort eftersom...Det är ju en ordentlig prisskillnad.

Om ni undrar så är det hip hop musik ja spelar in och ska mixa. Jag producerar beatet i en roland fantom g 8 men hade ju tänkt använda lite effekter från uad kortet i beatet också. Sedan är det oftast en sång reff och max två sorters röster rap som ska mixas...

Om någon har lite koll på detta hade ja uppskattat lite feedback.

Undrar också om de här förbättrade latency läget på uad 2 kortet gör nån stor skillnad?

Skall du använda så pass få kanaler så köp ett UAD-1 tycker jag.

Lägre latency gör stor skillnad om du vill använda UAD effekter till medhörningen när du spelar in. Annars inte och det kan du säkert leva utan.

Sålde precis ett beggat UAD-1 PCIe för 1500:-

Kolla lite på blocket och vendolin så skall du säkert hitta ett för den pengen.

Lycka till / DrHans

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.