Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

hej, jag har försökt få till så att mina röstklipp, som låter ganska "lätta", så att dom låter lite "tyngre", alltså en väldigt vanlig effekt som låter ungefär som att de e fler än en person som sjunger, ungefär som en kör men inte direkt så. Någon som har något tips på hur man får till den effekten?

http://www.youtube.com/watch?v=FiaPqmaUO_I...feature=related

I länken hörs det som om det är 2 pers men det är bara 1 som sjunger. det är så jag vill ha de.

Redigerat av ReTorD
Annons
Postat
I länken hörs det som om det är 2 pers men det är bara 1 som sjunger. det är så jag vill ha de.

Spela in två gånger så får du två röster.

Postat (redigerat)

Spela in 4-12 tagningar med olika röster/stämmor , Pitcha några av dom några cent ned och upp så att dom är lite falska.

Pitcha en tagning en oktav ned för lite mera bas/spök röst och blanda i lågt i mixen.

Men absolut bästa blir ju att försöka få flera att spela in.

Förstår dock inte vad " Crowd " effekt har med låtlänken att göra.Man hör ju tydligt att det är en och samma person som dock lagt lite adds ( dubbar ) här å där på sig själv.

En sak till Panorera ut tagningarna så att allt inte ligger i mitten.

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.