Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

hej, jag har försökt fÄ till sÄ att mina röstklipp, som lÄter ganska "lÀtta", sÄ att dom lÄter lite "tyngre", alltsÄ en vÀldigt vanlig effekt som lÄter ungefÀr som att de e fler Àn en person som sjunger, ungefÀr som en kör men inte direkt sÄ. NÄgon som har nÄgot tips pÄ hur man fÄr till den effekten?

http://www.youtube.com/watch?v=FiaPqmaUO_I...feature=related

I lÀnken hörs det som om det Àr 2 pers men det Àr bara 1 som sjunger. det Àr sÄ jag vill ha de.

Redigerat av ReTorD
Annons
Postat
I lÀnken hörs det som om det Àr 2 pers men det Àr bara 1 som sjunger. det Àr sÄ jag vill ha de.

Spela in tvÄ gÄnger sÄ fÄr du tvÄ röster.

Postat (redigerat)

Spela in 4-12 tagningar med olika röster/stÀmmor , Pitcha nÄgra av dom nÄgra cent ned och upp sÄ att dom Àr lite falska.

Pitcha en tagning en oktav ned för lite mera bas/spök röst och blanda i lÄgt i mixen.

Men absolut bÀsta blir ju att försöka fÄ flera att spela in.

FörstÄr dock inte vad " Crowd " effekt har med lÄtlÀnken att göra.Man hör ju tydligt att det Àr en och samma person som dock lagt lite adds ( dubbar ) hÀr Ä dÀr pÄ sig sjÀlv.

En sak till Panorera ut tagningarna sÄ att allt inte ligger i mitten.

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.