Jump to content
Annons

egna beats


Qvirran

Recommended Posts

tja...

Jag sitter hemma och fösöker göra egna beats...

Har setat i Propellerheads Reason.. men det är så jävla svårt...

finns det nått lättare men ändå ganska proffsigt program att göra beats i

INTE hiphop Ejay !!!!!!!!

jag har studio med bandet (rockband; www.blackline.cc)så jag tä nkte spela inte lite hiphop låtar för mig själv...

men behöver lite beats... har ni nå tips på program...

Hade

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Markoolio EJAY? 😛

Nä du ska nog kunna få till några bra beats med reason. Övning ger färdighet som sagt! 😄 Så ge inte upp reason!

Redigerat av nkai
Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan kan du ju säkert misshandla en och en annan loop och plocka delar ur den för att få till ett skoj ljud. Det kanske inte är precis det du strävar efter, men kanske passar dig bättre till en början? Alltid värt att exprimentera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ska ha ett enkelt sequencer-program för att göra hiphop-beats i så rekommenderar jag Ableton Live 4.

Användar-gränssnittet är väldigt intuitivt, dvs det är ganska lätt att luska ut hur man ska göra. Men det har samtidigt väldigt avancerad funktionalitet sen när man har lärt sig grunderna. Det har stöd för VST-pluggar också, vilket skulle kunna betecknas som ett plus 😉

Detta programmet är mest samplingsbaserat, dvs du laddar in wav-filer i det och meckar sedan med dem i programmet. Det nya i version 4 är just MIDI-stöd och en mjukvaru-synth samt en trum-maskin (väldigt enkel och lättanvänd).

Testa och njut! Tror det finns en demo på Abletons hemsida...

http://www.ableton.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Har setat i Propellerheads Reason.. men det är så jävla svårt...

finns det nått lättare men ändå ganska proffsigt program att göra beats i

Kanske inte svaret du vill ha....men jag tror inte att det finns någon program som man kan använda för att snyta ut sig skitgrymma beats på en kafferast. Det gäller väl att testa runt lite olika program och lära sig steg för steg.

Som jag uppfattar det är du mest sugen på att spela in lite hiphop-låtar. Varför inte göra som många andra nybörjarrappare (och bättre rappare också för den delen) och sno lite färdiga beats från dina favoritlåtar. Liksom bara för att komma igång. Det kan vara nog så svårt och kan bli kul resultat även om beatsen inte är 100% hemmabyggda. Eller det var kanske inte det du var ute efter.....?!?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
  • 1 år senare...
T13st0 (oregistrerad)
tja...

Jag sitter hemma och fösöker göra egna beats...

Har setat i Propellerheads Reason.. men det är så jävla svårt...

finns det nått lättare men ändå ganska proffsigt program att göra beats i

INTE hiphop Ejay !!!!!!!!

jag har studio med bandet (rockband; www.blackline.cc)så jag tä nkte spela inte lite hiphop låtar för mig själv...

men behöver lite beats... har ni nå tips på program...

Hade

tjoho, om du har limewire så klickar du på genre och sen instrumental så får du beats !-!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är att du vill ha det enkelt och valmöjligheter på samma gång. Det finns inte.

I reason är det mer rattar att vrida på, ju fler val du har desto svårare är det och kräver träning på att få fram något bra.

Eller är det enkelt med förberedda samplingar och färre valmöjligheter, och då är det Ejay.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hade fortsatt träna med reason det gjorde jag en gång i tiden och det ångrar jag inte i dag även om det tar ett tag innan man lär sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter o klickar i noterna. Jättekul ( mina midi kablar e på vinden. nyckeln har syrran) i Australien

Bryta upp?jag jag ska det. Men som någon sa: Övning ger färdighet. bränn dig på fingrarna några år sen jäv..lar.

Upps lite gammal tråd....

Redigerat av dyngapa
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...