Jump to content
Annons

Varför kan jag inte spela in?

Recommended Posts

creel (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har ny dator där jag för tillfället på det integrerade ljudkortet.

Lyssna på musik etc funkar utmärkt, så output funkar som det ska. Men inputen funkar inte alls. Jag kan inte välja någon in-enhet och inte heller justera volymen för dessa. Varken mick eller stereomix ger utslag.

Se bild:

inspelningit5.gif

(ursäkta bildkvalitén, det är Paints fel)

En till bild:

ljudochljudenheterjk8.jpg

Volymknappen för inspelning är gråmarkerad/död.

Varför är det så? Ljudkortet HAR ju stöd för inputs, det finns mickingångar osv.

Jag kör WinXP Pro 32bit med SP3.

Köp aldrig Realtek eller något moderkort med Realtek-ljud 😛 Det är värdelös latency också. Om jag inte kör Asio4all så hackar ljudet riktigt duktigt...

Redigerat av creel
Annons
Postat

Prova att installera om det...

Det kan funka.

Realtek funkar i allmänhet riktigt bra till det mesta - utom studioinspelning...

Så vill du spela in ska du absolut köpa ett studiokort.

Det billigaste på marknaden kommer du längre med än med ett integrerat ljudkort.

creel (oregistrerad)
Postat

Jo, jag ska köpa ett ljudkort, men det blir efter nyår. Och jag vill kunna spela in stereomix, inte med mic.

Postat

Ok.. jag har Realtek, har haft tre sådana ljudkort. Det har alltid funkat för mig. Stereomix ger bra kvalitet.

Men prova som sagt att ladda ner de senaste drivrutinerna och se till att ljudkortet är valt som standardenhet för allt som har med ljudet att göra på datorn.

creel (oregistrerad)
Postat
Ok.. jag har Realtek, har haft tre sådana ljudkort. Det har alltid funkat för mig. Stereomix ger bra kvalitet.

Men prova som sagt att ladda ner de senaste drivrutinerna och se till att ljudkortet är valt som standardenhet för allt som har med ljudet att göra på datorn.

Jag har de senaste drivrutinerna, jag har ominstallerat flera gånger. De är standard.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.