Jump to content
Annons

Köra Cubase på ny bärbar eller extra skärm till den stationära?


Mollyplugg

Recommended Posts

Köra Cubase SX2,01 på min bärbara börjar sega o strula. Allt vid pianot en bit från min stationära så nu fick jag idén att istället för att köpa en ny bärbar istället bara koppla till en extra skärm till min nya högprestandadator. Eller klarar Cubase sig på dem nya minidatorerna som kommit? Vill helst köra musikprogram så "fritt" från andra datorprogram som möjligt, men en skärm till hade löst problemet enklast o billigast. Vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fick läsa tråden flera gånger innan jag fattade vad du menar, men nu förstår jag (tror jag). Du vill spela in och styra cubsae en bit från datorn du har, alternativt köpa en bärbar.

Vad som funkar bäst för dig är svårt att säga, jag har inte det problemet, men bara som tips kan jag föreslå att du tittar på de "DAW-fjärrkontroler" som finns. Ett trådlöst tagentbord och mus funkar också naturligtvis. Åså för att se någonting, visst funkar det att skaffa en skärm till, eller så tar man den utspejsade varianten och ställer in en projektor och visar en kopia av skärmen på en hel vägg =)

De små bärbara vågar jag inte uttala mig om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du förstod rätt. Har alltså mitt piano vinkelrätt från skrivbordet med dataskärmen. Vill ha det möblerat så. Satt först o fick vrida huvudet varenda gång jag jobbade i Cubase. Sen satte jag på pianot min bärbara - som började sega o nu stod jag alltså inför att köpa en ny bärbar eller en ny skärm o koppla till. Valde det senare förra veckan, mest för att jag ev ska ha dubbla skärmar framöver och att en bärbar låter så mycket mer när man sitter där o vill koncentrera sig på musiken...

Men det var intressant vad du sa om DAW-fjärrkontroller, fick ingen träff på det så berätta gärna mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...