Snowbrigade Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 (redigerat) Hej! Jag har börjat få problem med ett pedalbord som jag haft en längre tid och som hittills funkat bra. Jag får nu en signalförlust så fort jag kopplar på en tredje pedal (verkar det som), jag har försökt experimentera lite grann med olika kombinationer, till exempel så funkar det bra om jag bara kopplar i Ts-9 och Fatboosten, men så fort jag lägger stämpedalen framför så blir signalen jättesvag. Jag har provat med två olika TU-2, så det är inte tunern som är paj. Jag har bytt till fräscha George L-kablar överallt. Alla andra kablar har jag provat och jag får signal i allt. Vad kan detta fel bero på? Har det hänt nåt med strömförsörjningen? Är nån av mina vanliga telekablar skadade (även om de ger stark signal när jag använder dem en och en), eller är det nån pedal, t ex Ts-9:an eller Fatboosten som inte längre klarar av att ha fler grejer framför sig i kedjan? Vore mycket tacksam om nån kunde hjälpa! Här är mer info om bordet om det är till hjälp: Bordet har följande pedaler i följande ordning: Boss TU-2, Boss OD-3, Ibanez TS-9, Fulltone Fat-Boost - alla dessa fyra ligger som vanligt innan signalen når stärkaren. Därefter har jag följande pedaler i en effektloop: Ernie Ball Volympedal, Boss Tremolo, Boss Flanger, Boss DD-3. Allting strömförsörjs med två AD-9 adapters, med 650 mA max på varje. Stärkaren är en Fender Hot Rod Deluxe. Redigerat 11 december 2008 av Snowbrigade
JJRockford Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 Har du räknat och kollat så att pedalerna inte drar mer ström än dina adaptrar klarar av? Får du signalförlust när pedalerna är aktiva eller inte?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.