Jump to content
Annons

Enkelt program för inspelning sökes till 8-åring


perihelion

Recommended Posts

Annons
Tjena!

Min syrra skall köpa något busenkelt inspelningsprogram till sin 8-åriga dotter. Har ni något tips på vad som kan fungera? Hon skall få något enkelt midi-keyboard och skall kunna spela in midi etc. Minimalt med bök och krångel är ett måste.

/M

Menar du att hon ska kunna spela in röst? eller instrument?

Annars så verkar ju Steinberg Sequel ett alternativ? ser rätt så simpelt ut, finns ju många många färdiga loopar som man bara kan "drag-and-drop" producera på.

Steinberg Sequel 2 - beginner music production/live performance software - Language : german, french and italian, 8-track simultaneous audio recording, unlimited audio tracks (only limited by CPU performance), 16/24-bit/44.1 kHz, dynamic track mixer with volume, pan, EQ, compressor, two variable inserts, two variable FX sends, realtime arranging based on arranger parts (up to 15 parts can be assigned to cue pads for real-time arranging/remixing), internal FX, integrated virtual instruments with hundreds of presets, up to 128-voice polyphony, arpeggiator, chorder, over 5000 loops (2000 instrument loops, 3000 audio loops), 600 instrument presets, 50 audio track presets, 150 FX presets. new features: Controller Learn Modus, Track Freeze Funktion, Track Icons. Compatibility: Windows XP/Vista/Mac OS X (DVD)

steinberg_sequel2.jpg

Pris: 894:- (via Thomann.de)

Redigerat av Opiiate
Link to comment
Dela på andra sajter

Min äldre son (nu sju år) brukar låna Reason. Fantastiskt vad han lyckas då till på en kvart tjugo minuter.

A andra sidan är det kanske i dyraste laget.

Har han postat nåt i demoavdelningen? 🥰

Nä, jag vågar inte släppa honom helt lös på nätet än. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...