Jump to content
Annons

USB mic, någon som kan " VERKLIGEN " Hjälpa


Mr163

Recommended Posts

Tja, nu har jag sökt och har inte hittat något "BRA" svar till USB Micar, vissa skriver i trådarna jag hade förr att jag ska söka på forumet och sånt men det finns ingen bra hjälp i andra trådar så därför undrar jag. Är en USB Mic bra för använding till rap? Jag tänkte köpa en Samson C01U, jag har kollat runt på youtube och andra ställen och där har folk inte alls problem med sina mikrofoner. Så innan jag köper vill jag ha hjälp. Ska jag köpa den eller inte? har inte så mkt pengar att ge ut till en Ljudkort & 48v's mic. Så vad sägs? Ska användas till rap. Jag blir glad om jag kan få " VERKLIGEN " bra hjälp nu.

Mikrofonen som jag valt: Samson C01U är en USB 2.0

Redigerat av Mr163
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Problemet med den micken är att den funkar som ljudkort in i datorn.

Har du Windows så kommer du att vara tvungen att lyssna via ditt inbyggda ljudkort.

När du lägger sången så kommer du att höra musiken med galet lång fördröjning.

Att sätta en bra rap är omöjligt.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

I Windows kan man väl inte ens använda två olika ljudkort samtidigt? Det betyder isf att du inte kan höra musiken samtidigt som du sjunger vilket gör micken helt obrukbar för musik. Har du Mac däremot är det inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Windows kan man väl inte ens använda två olika ljudkort samtidigt? Det betyder isf att du inte kan höra musiken samtidigt som du sjunger vilket gör micken helt obrukbar för musik. Har du Mac däremot är det inga problem.

Jo WDM klarar det, men inte ASIO.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ha två ljudkort men det funkar inte för musik...

kan man få en förslag om en annan USB mikrofon som fungerar för rap då¨? Jag kan inte ge ut så mycket tyvärr så de får bli en billig med USB kontakt. Har inte råd med ljudkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Med den budgeten skulle jag tittat på begagnatmarknaden istället. Du kan ju pressa priset ytterligare om du skaffar en dynamisk mic till att börja med.

Vad tycker du om JJlabs BMC-USB , det är USB varianten av JJlabs BMC2?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Man kan ha två ljudkort men det funkar inte för musik...

kan man få en förslag om en annan USB mikrofon som fungerar för rap då¨? Jag kan inte ge ut så mycket tyvärr så de får bli en billig med USB kontakt. Har inte råd med ljudkort?

JJLabs BMC-USB: 795kr

Fungerar perfekt med Mac, har ingen direkt erfarenhet av mikrofon ihop med pc,

använder bara mac, men hade kört med en sån 😠

Fungerar perfekt för mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ha två ljudkort men det funkar inte för musik...

kan man få en förslag om en annan USB mikrofon som fungerar för rap då¨? Jag kan inte ge ut så mycket tyvärr så de får bli en billig med USB kontakt. Har inte råd med ljudkort?

JJLabs BMC-USB: 795kr

Fungerar perfekt med Mac, har ingen direkt erfarenhet av mikrofon ihop med pc,

använder bara mac, men hade kört med en sån 😉

Fungerar perfekt för mig!

På en Mac är det enkelt att slå ihop flera ljudkort. Det gör att problemet med avsaknad av utgångar på en usb-mikrofon är lätt löst genom att använda det inbyggda ljudkortets utgångar. Core Audio, OSX metod för ljud gör dessutom att fördröjning inte är något problem oavsett om man kör på det inbyggda ljudkortet eller inte. Sättet att handskas med drivrutiner är inte alls som med Windows där ett stort ansvar läggs på användaren utan alla ljudkort använder Core Audio som är en del av operativsystemet OSX.

Slutsatsen är hur som helst att de flesta usb-mikrofonerna inte är lämpliga för musikinspelning om du kör Windows, kör du OSX är det dock inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...