palbin Postat 4 december 2008 Postat 4 december 2008 Jag såg en Ampex 1/4" rullbandare till försäljning för 9000kr: kan det vara något för den mellanambitiösa studion? (Jag vet noll om sådana grejer!) Mvh palbin
antikartellmusikern Postat 4 december 2008 Postat 4 december 2008 Jag såg en Ampex 1/4" rullbandare till försäljning för 9000kr: kan det vara något för den mellanambitiösa studion? (Jag vet noll om sådana grejer!) Mvh palbin vilken modell - ofta är det AG440 som kan gå för dessa pengar men är det en ATR-102 kan de vara riktigt billigt om den är i bra skick kostar annars en del att fixa med bandare
palbin Postat 4 december 2008 Trådstartare Postat 4 december 2008 ... ofta är det AG440 som kan gå för dessa pengar ... Du har rätt - en sådan var det - tack för den snabba analysen! Palbin
antikartellmusikern Postat 4 december 2008 Postat 4 december 2008 (redigerat) ... ofta är det AG440 som kan gå för dessa pengar ... Du har rätt - en sådan var det - tack för den snabba analysen! Palbin Dom gjorde AG-440 i några olika versioner kolla om de står nåt mer på baksidan då skall du kika på förstärkar-korten där vu-meters sitter om ja inte minns fel Det som kan vara intressant där , de är om det står ett b eller c i beteckningen då är dom av senare modell , c va väl den sista dom gjorde av AG440 Kolla gärna på www.ebay.com också och gör nån prisjämförelse + frakt 🙂 Redigerat 4 december 2008 av antikartellmusikern
Starseed Postat 4 december 2008 Postat 4 december 2008 Jag såg en Ampex 1/4" rullbandare till försäljning för 9000kr: kan det vara något för den mellanambitiösa studion? (Jag vet noll om sådana grejer!) Mvh palbin vilken modell - ofta är det AG440 som kan gå för dessa pengar men är det en ATR-102 kan de vara riktigt billigt om den är i bra skick kostar annars en del att fixa med bandare Ja, det kan man ju drömma om. Jag har en C37 med 2700 timmar på...den kostade mig precis ingenting 🙂
antikartellmusikern Postat 4 december 2008 Postat 4 december 2008 Jag såg en Ampex 1/4" rullbandare till försäljning för 9000kr: kan det vara något för den mellanambitiösa studion? (Jag vet noll om sådana grejer!) Mvh palbin vilken modell - ofta är det AG440 som kan gå för dessa pengar men är det en ATR-102 kan de vara riktigt billigt om den är i bra skick kostar annars en del att fixa med bandare Ja, det kan man ju drömma om. Jag har en C37 med 2700 timmar på...den kostade mig precis ingenting 😄 mocklis fina maskiner med noter på om jag inte minns fel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.