Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har lessnat på oväsendet på scen, och det faktum att jag aldrig får till den medhörning jag vill ha. Tänkte då att ett enkelt trådburet in-ear-system skulle vara boten.

Hittade detta på Thomanns.

Har nån testat? Åsikter? Skulle jag t.o.m. kunna köpa ett sånt här?

Har inga jättekrav på ljudet, bara jag hör vad jag spelar och sjunger så är jag nöjd...

Tips på billiga och hyfsat bra in-ear-lurar vore trevligt också.

MVH,

Mattias

• 3 veckor senare...
Annons
Postat

Jag tror inte att det är en bra idé att köpa det billigaste bara pga priset. Lägg till lite extra så behöver du inte köpa nytt efter några veckor!

Kolla in DB Technologies eller Shure´s system. De skall tydligen vara ok.

Jag är själv på jakt efter ett prisvärt in-ear system, så jag tror jag lånar din tråd för att fråga efter ett sådant!

Mvh. Robin

Postat

Jam har någon system för 1995:-, kanske kan vara något att prova? (www.jam.se) Visserligen i mono, men hur ofta får man sin monitormix i stereo?

Zogge (oregistrerad)
Postat
Om du ändå ska köra trådbundet så kan du faktiskt köra med "vad skit som helst"

En liten mixer för ett par hundra http://www.thomann.de/se/behringer_xenyx_502.htm

och lägg kulorna på ett par bättre snäckor. Plus ev. nån förlängingssladd. Så slipper du bodypack!

Jag håller med till 100%. Gå inte på en massa skit som man inte behöver. Shure gör väldigt bra inear-lurar och de låter lika bra från en Behringermixer!

Zogge

Postat

Jag köpte JJLabs system för ca en månad sedan. Körde det några gånger i replokalen och sedan på en spelning. Jag konstaterade att jag för första gången hörde allt som fanns i mixen. 😐 Jag slapp rundgång, höga volymer och dåligt ljud och kommer hädanefter alltid att köra in-ear. Det enda jag "gick miste om" var lite kontakt med publiken då lurarna isolerar ljud utifrån utav bara helvete, så det är definitivt värt att "micka upp publiken" för att få lite bättre kommunikation om man skall köra in-ear.

Postat
Jag köpte JJLabs system för ca en månad sedan. Körde det några gånger i replokalen och sedan på en spelning. Jag konstaterade att jag för första gången hörde allt som fanns i mixen. 😠 Jag slapp rundgång, höga volymer och dåligt ljud och kommer hädanefter alltid att köra in-ear. Det enda jag "gick miste om" var lite kontakt med publiken då lurarna isolerar ljud utifrån utav bara helvete, så det är definitivt värt att "micka upp publiken" för att få lite bättre kommunikation om man skall köra in-ear.

Av ren nyfikenhet, hur blir det om du kör med in-ear-snäcka i bara ena örat, hör man fortfarande tillräckligt bra då? I sådana fall skulle man ju få lite mer publikkontakt, på ena örat i a f! 🙂

Har själv funderat mycket på att skaffa in-ear-system, men är lite orolig att tappa just publik-kontakten, det är ju ändå en stor glädje när man är ute och spelar.

Zogge (oregistrerad)
Postat

Av ren nyfikenhet, hur blir det om du kör med in-ear-snäcka i bara ena örat, hör man fortfarande tillräckligt bra då? I sådana fall skulle man ju få lite mer publikkontakt, på ena örat i a f! 😆

Har själv funderat mycket på att skaffa in-ear-system, men är lite orolig att tappa just publik-kontakten, det är ju ändå en stor glädje när man är ute och spelar.

Det beror på... Har du stereomix i lurarna bör man ha båda, men mono funkar på ett. Problemet kan vara att man måste "kräma på", om publik och annat skränar. Risken är att du får tinnitus på det örat snäckan sitter i. Som synes, är det en avvägning mellan olika saker. Själv kör jag med öronsnäckor som inte är så tighta, alltså typiska walkman-snäckor men av bra kvalitet. Sony tycker jag funkar bäst, men räkna med 250 kr och uppåt. Täta snäckor typ Koss, blir för basiga tycker jag + att du hör inte publiken. Jag har ett par svindyra Shure som jag också tycker är för tighta. Är lurarna tighta, har i alla fall jag svårt att sjunga och få det att låta bra...

Zogge

• 2 veckor senare...
Postat
Om du ändå ska köra trådbundet så kan du faktiskt köra med "vad skit som helst"

En liten mixer för ett par hundra http://www.thomann.de/se/behringer_xenyx_502.htm

och lägg kulorna på ett par bättre snäckor. Plus ev. nån förlängingssladd. Så slipper du bodypack!

Självklart! Så långt hade jag inte tänkt! Tack för glimrande tips!

/Mattias

• 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.