Jump to content
Annons

Hjälp? Tänkte köpa denna


Mr163

Recommended Posts

Tjena, ska köpa en laptop snart och ljudkortet på den är: Sound blaster Pro

Så jag tänkte skaffa en Studio Projekts B1 och en mic-preamp alltså den här: Mic-preamp

Så tror ni att de funkar att köpa en sån mic-preamp och koppla in den bara i ljudkortet sen?

Kan man koppla in B1:an i den preampen? ser inte ut som en XLR ingång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

du kan koppla in micen, den har ju fantommatning också.

frågan är ju hur bra ljudkortet funkar, det finns ju asioforall drivrutiner men det bästa vore nog ett riktigt ljudkort för musik men du kan ju testa med det du har först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Istället för att köpa enbart en preamp skulle rekommendera att lägga till lite extra och köpa ett externt ljudkort med preamp i.

Så vad rekommenderar du? En ljudkort med anslutning till datorn via Firewire eller USB?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad rekommenderar du? En ljudkort med anslutning till datorn via Firewire eller USB?

Om du har Firewire på laptopen tycker jag du ska köra på det. Ett av de mest privärda firewire-korten just nu tycker jag är Mackie Onyx Satellite. Där får du två bra preamps och ett flexibelt ljudkort för runt 1600kr.

Annars finns det många trådar om "vilket ljudkort" här på forumet, så du kan titta igenom dem och se om du hittar något som passar dig bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad rekommenderar du? En ljudkort med anslutning till datorn via Firewire eller USB?

Om du har Firewire på laptopen tycker jag du ska köra på det. Ett av de mest privärda firewire-korten just nu tycker jag är Mackie Onyx Satellite. Där får du två bra preamps och ett flexibelt ljudkort för runt 1600kr.

Annars finns det många trådar om "vilket ljudkort" här på forumet, så du kan titta igenom dem och se om du hittar något som passar dig bättre.

Okej tack för allt, ska inte använda ljudkortet till något speciellt bara till mikrofonen så jag kan spela in mina rap låtar. alltså bara rösten 😄 , Ska se efter en billig men bra ljudkort här i forumet då 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...