pme (oregistrerad) Postat 26 november 2008 Postat 26 november 2008 Har v i några internationellt kända studios som är aktiva idag? Det finns väl en och annan svensk låtskrivare och producent som jobbar med stora stjärnor. Men är det några stackars stjärnor som lockas hit och får traska runt i det svenska vinterslasket mellan tagningarna?
hegobald Postat 26 november 2008 Postat 26 november 2008 KM Studio fast dom har sadlat om kraftigt och dubbar mest samt bygger studiomöbler..
Lars XLN Audio Postat 26 november 2008 Postat 26 november 2008 (redigerat) www.maratone.se De jobbar iofs både i Sthlm och LA, men några storstjärnor har nog fått plaska slask! Redigerat 26 november 2008 av Lars XLN Audio
joachime Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 (redigerat) Polar är fortfarande igång fast på ny adress. Dom spelar in både svenska och utländska artister. I Stockholm hittar du också Gröndalstudion. I Göteborg finns Svenska Gramofonstudion. Edit: Läste om frågan och gjorde om svaret Redigerat 27 november 2008 av joachime
pme (oregistrerad) Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Antar att du menar stora studios. Polar är fortfarande igång fast på ny adress. I Stockholm hittar du också Atlantis i Vasastan och studion i Gröndal. I Göteborg finns Svenska Gramofonstudion. Stor som stora lokaler menar jag inte. Bert Karlsson hade väl en stor studio som kanske inte riktigt har gjort ett avtryck i musikhistorien på samma sätt som polar och cheiron. Jag menar studios som har något som drar, inte bara "stor bra proffs allt är prefekt, till och med kaffet är bra". Utan mer av "helig mark".
drloop (oregistrerad) Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Det är en kombination av bra lokaler, teknik och männsikor som får en Studio att bli attraktiv. Idag när det inte finns så mycket pengar i branschen så är ovanstående kombination allt mer sällsynt, tyvärr.
Stolle Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Mitt vardagsrum. Det är där det händer! Magi...
joachime Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Mitt vardagsrum. Det är där det händer! Magi... Vi drar dit!
drloop (oregistrerad) Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Mitt vardagsrum. Det är där det händer! Magi... Vi drar dit! Vilken supergrupp skall du ta till Stolles vardagsrum?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.