Jump to content
Annons

Efter polar och cheiron

Recommended Posts

pme (oregistrerad)
Postat

Har v i några internationellt kända studios som är aktiva idag? Det finns väl en och annan svensk låtskrivare och producent som

jobbar med stora stjärnor. Men är det några stackars stjärnor som lockas hit och får traska runt i det svenska vinterslasket mellan tagningarna?

Annons
Postat (redigerat)

Polar är fortfarande igång fast på ny adress. Dom spelar in både svenska och utländska artister.

I Stockholm hittar du också Gröndalstudion.

I Göteborg finns Svenska Gramofonstudion.

Edit: Läste om frågan och gjorde om svaret

Redigerat av joachime
pme (oregistrerad)
Postat
Antar att du menar stora studios.

Polar är fortfarande igång fast på ny adress. I Stockholm hittar du också Atlantis i Vasastan och studion i Gröndal.

I Göteborg finns Svenska Gramofonstudion.

Stor som stora lokaler menar jag inte. Bert Karlsson hade väl en stor studio som kanske inte riktigt har gjort ett avtryck

i musikhistorien på samma sätt som polar och cheiron. Jag menar studios som har något som drar, inte bara "stor bra proffs allt är prefekt,

till och med kaffet är bra". Utan mer av "helig mark".

drloop (oregistrerad)
Postat

Det är en kombination av bra lokaler, teknik och männsikor som får en Studio att bli attraktiv.

Idag när det inte finns så mycket pengar i branschen så är ovanstående kombination allt mer sällsynt, tyvärr.

drloop (oregistrerad)
Postat
Mitt vardagsrum. Det är där det händer! Magi...

Vi drar dit!

Vilken supergrupp skall du ta till Stolles vardagsrum?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.