Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte precis en Akustisk Gura från Kalifornien och nu är den här i kalla Sverige. Några tips på hur man tar hand om den så den inte ser ut som ett kinesiskt schackspel om ett halvår?

Det kommer med en återfuktare men finns det annat man ska tänka på?

Annons
Postat (redigerat)

Mest optimalt är väl att förvara den i caset när den inte används, men det kan ju kännas lite tråkigt... Man vill ju visa upp sina älsklingar (iaf jag vill det).

Häng/ställ inte nära fönster och dörrar med drag, utan nånstans där temperatur/luftfuktighet är någorlunda konstant. Själv har jag hängt mina instrument på väggen så långt från fönster och element som möjligt. Är det en riktig dyrgrip så finns det speciella skåp med glasdörr att köpa (även med luftfuktare inuti, ung som en humidor för cigarrer, fast för guror). Om inte annat så SER den ju väldigt dyr ut i ett sånt 🙂

Redigerat av MrBluesman
Postat

Har läst lite om det, men det är ingen fara om du bara har den (som MrBlesman skriver) på samma ställe, och inte darar runt den massa. Ha ett bra case.

Jag tror inte att de specefikt för varje land ger gitarren andra egenskaper. Det är nog lite overkill allt detta. Stora artister som tunerar runt och har kanske 3 konserter i veckan. De är ute, inne mm. Och det funkar ju.

Postat

Du bör ge den en god kristen uppfostran och spela någon sentimental gammal countrydänga på den minst en gång i veckan för att han ska trivas och inte spricka av hemlängtan.

Postat
Du bör ge den en god kristen uppfostran och spela någon sentimental gammal countrydänga på den minst en gång i veckan för att han ska trivas och inte spricka av hemlängtan.

HAHA, Klockren!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.