Jump to content
Annons

lägga till Sång Till reason


MPDMusic (oregistrerad)

Recommended Posts

MPDMusic (oregistrerad)

Hej på er!

Jag är helt ny här på Studio Forum men skulle behöva all hjälp som finns. Jag är en kille som kör med reason programmet och jag lanserar låtarna utan sång. Men finns det något program som man kan lägga på sång till reason i datorn? Vilket i så fall eller hur går jag till väga ? Tack sam för svar Mvh MPD Music

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sången kan du spela in med t.ex. Audacity. Därefter sparar du ut den i wav- eller aif-format och importerar direkt i NN19 eller NN-XT. Smidigast är nog att klippa upp sångspåret i flera delar.

Propellerheads gör ju också Recycle, ett kanonbra program som med fördel kan användas för både trumloopar och annat man vill ha in i Reason, sång t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

MPDMusic (oregistrerad)
Sången kan du spela in med t.ex. Audacity. Därefter sparar du ut den i wav- eller aif-format och importerar direkt i NN19 eller NN-XT. Smidigast är nog att klippa upp sångspåret i flera delar.

Propellerheads gör ju också Recycle, ett kanonbra program som med fördel kan användas för både trumloopar och annat man vill ha in i Reason, sång t.ex.

Super tack. Skall jaga runt nu efter AUdacity Lyssna gärna på en del låtar på Myspace sök på MPD MUSIC

Link to comment
Dela på andra sajter

MPDMusic (oregistrerad)
Sången kan du spela in med t.ex. Audacity. Därefter sparar du ut den i wav- eller aif-format och importerar direkt i NN19 eller NN-XT. Smidigast är nog att klippa upp sångspåret i flera delar.

Propellerheads gör ju också Recycle, ett kanonbra program som med fördel kan användas för både trumloopar och annat man vill ha in i Reason, sång t.ex.

Super tack. Skall jaga runt nu efter AUdacity Lyssna gärna på en del låtar på Myspace sök på MPD MUSIC

Vilken mic tycker ni man skall köra med?

Och ännu ett stort tack både Reaper och Audacity finns i burken nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...