Jump to content
Annons

Half life 2


the-great-decay

Recommended Posts

Annons

Bara lirat ett par timmar men kan enkelt konstatera att DOOM 3 var uselt mot detta. Så snuskigt bra att jag bara satt med en knasig min, stirrandes (Såg min spegelbild i rutan)

Världens bästa spel är återigen HALF-LIFE!!!

Sen provade CS... kunde alldrig tro att det bara var så kul att skjuta på burkar. En träff där burken flyger iväg, PANG träff i luften. Fysiken äger allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Halflife är ÄG! Många timmar. Halflife 2 = MER ÄG! Fast den här hl2 releasen är skit dålig 50% av de som har köpt det och vill lira kan inte, på grund av att grafik drivrutinerna buggar, dåligt gjort HL :rolleyes:

Men grafiken i hl2 får en att tappa hakan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visste knappt att det har kommit ut. Det är lite lustigt eftersom jag för ett år sedan satt och fullkommligen drägglade över filmerna på det som hade släppt. Dock så tappar man ju lätt intresset när Valve börjar fixa och trixa...Nåväl, nu ska jag iallafall ge mig ut och inhandla det....sköj sköj...

Link to comment
Dela på andra sajter

jo...lite synd det där med överbelastningen...jag reggade direkt när det släpptes vid nio tiden igår (tisdag) och då var det lugnt....

men fy fan vad bra det är.......ar visserligen inte kommit så långt eftersom jag har svaga nerver 🙂 och måste pausa ibland....blir rättså mycket sånt i ravenholm....

fan ...de snabba zombisarna får man ju hjärtklappning av....ush 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst...spelet är bra...men handlingen? Var har den tagit vägen...Man får ju knappt någon förklaring alls på hur, när och varför. Man bara kastas in i en stad för att röja lite. I ettan hade man ju ett tydligt mål och kände hela tiden att man ville frammåt i handlingen....Här är det bara....örk...Jag hoppas verkligen att det blir bättre längre fram i spelet. Jag har precis mött den där religösa ryssen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte fått tillgång till HL2 än. Men jag vill passa på att propsa lite för ett annat spel. Jag väntar en smula otåligt på S.t.a.l.k.e.r. - Shadow of Chernobyl.

Det släpps dock inte förrän i maj nästa år.

Om ni inte lagt märke till spelet innan så ta en sväng in på: S.t.a.l.k.e.r.s hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte fått tillgång till HL2 än. Men jag vill passa på att propsa lite för ett annat spel. Jag väntar en smula otåligt på S.t.a.l.k.e.r. - Shadow of Chernobyl.

Det släpps dock inte förrän i maj nästa år.

Om ni inte lagt märke till spelet innan så ta en sväng in på: S.t.a.l.k.e.r.s hemsida.

Är det inte det där spelet där man springer omkring i Tjernobyl?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte fått tillgång till HL2 än. Men jag vill passa på att propsa lite för ett annat spel. Jag väntar en smula otåligt på S.t.a.l.k.e.r. - Shadow of Chernobyl.

Det släpps dock inte förrän i maj nästa år.

Om ni inte lagt märke till spelet innan så ta en sväng in på: S.t.a.l.k.e.r.s hemsida.

Är det inte det där spelet där man springer omkring i Tjernobyl?

Stämmer alldeles ypperligt! Namnet kanske avslöjar det också. 😛

Blev så sne' när de sköt upp det med nästan ett halvår, när det skulle kommit i november egentligen. 🙂

Fast å andra sidan, finns det något spel någonsin som hållt deadline? 🙁

Redigerat av nkai
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte fått tillgång till HL2 än. Men jag vill passa på att propsa lite för ett annat spel. Jag väntar en smula otåligt på S.t.a.l.k.e.r. - Shadow of Chernobyl.

Det släpps dock inte förrän i maj nästa år.

Om ni inte lagt märke till spelet innan så ta en sväng in på: S.t.a.l.k.e.r.s hemsida.

Är det inte det där spelet där man springer omkring i Tjernobyl?

Stämmer alldeles ypperligt! Namnet kanske avslöjar det också. 😛

Blev så sne' när de sköt upp det med nästan ett halvår, när det skulle kommit i november egentligen. 🙂

Fast å andra sidan, finns det något spel någonsin som hållt deadline? 🙁

GTA 3

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte fått tillgång till HL2 än. Men jag vill passa på att propsa lite för ett annat spel. Jag väntar en smula otåligt på S.t.a.l.k.e.r. - Shadow of Chernobyl.

Det släpps dock inte förrän i maj nästa år.

Om ni inte lagt märke till spelet innan så ta en sväng in på: S.t.a.l.k.e.r.s hemsida.

Ohh.. kollade filmer på Stalker för ett år sedan eller om det kanske var nästan var två.. Ser ruskigt smarrigt ut måste jag säga, ser ut att ha löjligt bra fysik det också. Den nya Unreal motorn ser inte heller fy skam ut.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte fått tillgång till HL2 än. Men jag vill passa på att propsa lite för ett annat spel. Jag väntar en smula otåligt på S.t.a.l.k.e.r. - Shadow of Chernobyl.

Det släpps dock inte förrän i maj nästa år.

Om ni inte lagt märke till spelet innan så ta en sväng in på: S.t.a.l.k.e.r.s hemsida.

Är det inte det där spelet där man springer omkring i Tjernobyl?

Stämmer alldeles ypperligt! Namnet kanske avslöjar det också. 😄

Blev så sne' när de sköt upp det med nästan ett halvår, när det skulle kommit i november egentligen. 🙂

Fast å andra sidan, finns det något spel någonsin som hållt deadline? 😛

Ghost Recon om jag inte missminner mig. Eller var det Ravenshield? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Half Life 2 är smått fantastiskt, fast har två små nackdelar (som jag upptäckt än så länge). 1. Intelligensen på fienden är inte så extremt välgjord, har för mig att jag fann soldaterna i ettan betydligt vassare. Kör förvisso på normal, hard kanske väger upp det bättre.

2. De små irriterande laddningspauserna som uppstår vid jämna mellanrum (alldeles för ofta).

Dessa kan man dock ha överseende med, spelet är ju trots allt ruskigt välgjort i övrigt.

Annars är ju GTA:SA, som några var inne på, en riktig kalastitel. Fruktansvärt beroendeframkallande att bygga upp sitt gäng och sin streetcred.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har några kompisar som köpte H-L 2, och de har inte kunnat spela spelet på grund av att man måste regga sig först, och hela deras nät är överbelasta. Eller var igår kvåll i alla fall. =P

Måste man ha internetuppkoppling för att kunna spela ett spel man köpt alltså? Fy fan vad dåligt!

Nä tacka vet jag gamla hederliga Superfrog till Amigan 😉.. Eller ännu bättre, Bubble Bobble, Great Giana Sisters och Lotus Turbo Challenge 😎

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast den här hl2 releasen är skit dålig 50% av de som har köpt det och vill lira kan inte, på grund av att grafik drivrutinerna buggar,

Flyter det över huvud taget på en normal till fet hemdator? Såg en snutt i nå't spelprogram på TV i går, kontroll hette det nog, och det verkade lite ryckigt där. Kan ju iofs bero på ryckig spelare också 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gått från speldepression till sträckspelande direkt efter inköpet av HL2. Och det säger väl tillräckligt mycket om hur bra det är.

Apropå Stalker, går det inte en rysk film på SVT ikväll med samma namn?

fan ...de snabba zombisarna får man ju hjärtklappning av....ush 

Jag pissar fan på mig när de skriker och hoppar fram mot mig, och ironiskt nog var jag inte ett dugg skrämd av hela Doom 3.

Redigerat av GeckoYamori
Link to comment
Dela på andra sajter

Så det är ingen annan som stör sig på att handlingen suger apa? Var finns drivkraften som man hade i ettan. Där kände man hela tiden att man hade et tydligt mål och att man ville komma vidare...

Men vad är detta? Jaha, jag slåss mot några människor i blåa dräkter. Ok, dem verkar typ onda. Jaha...och tydligen finns det lite aliens nu också som jag råkade släppa ut i förra spelet. Jaha, en del är på min sida...och...men vänta...vart ska jag nu? Jaha, den där killen sa åt mig något om att åka någonstans och ha sönder någonting...Ok, varför då? Öhh....aja, jag gör det väl då....*gäsp*....

Spelet vore kalasbra om det inte vore för detta....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mer man utforskar och lyssnar på människor, desto mer får man reda på handlingen. Man måste spela om spelet minst 1 gång till och vara mer uppmärksam och nyfiken om man vill få reda på saker, jag är under min andra omgång nu och upptäcker en massa jag inte märkte av första rundan. Det är helt upp till dig hur mycket du vill bry dig 😆

Den där G-Man är överallt och spanar på en, lite kusligt. Jag har bl.a sett honom några sekunder på en TV, den var urkopplad och låg i en skrothög.

Redigerat av GeckoYamori
Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå Stalker, går det inte en rysk film på SVT ikväll med samma namn?

Jepp det gjorde det. Hoppas ngn såg den. Jag såg bara lite halvt om halvt därför att när jag kom hem från jobbet så hade nästan halva filmen gått och då jag allt som oftast drabbas av sinnesförvirring light så glömde jag ju såklart att programmera videon för inspelning. Dock är det många saker i filmen som spelet lånat, såsom området "zonen" och stalkers(duh), och filmen spelades även in runtomkring Tjernobyl, dock så var det väl innan katastrofen. Men av vad jag såg av filmen så var miljöerna ruggigt fräcka. 🙂

Förresten är det någon som spelat det första S.T.A.L.K.E.R?

the-great-decay: förlåt att jag infekterar din tråd om HL2 med mitt dravvel om S.T.A.L.K.E.R. 🙂

Redigerat av nkai
Link to comment
Dela på andra sajter

Har klarat det och måste tyvärr säga att jag är lite besviken... Jag kanske är helt väck men jag fattade inte vad allt handlade om. Borde varit mer information om varför man befann sig just där man var, varför det var en massa onda aliens överallt (jag klarade aldrig första men antog att rymdsnubbarna blev besegrade)

Grafiken ger jag ett stort plus iallafall, speciellt impad av att det flöt så himla bra även med fullt kräm på alla detaljinställningar. Ett ställe i spelet flög det fanimej bitar av hus och bilar och allt möjligt runt en, men ändå flöt spelet helt perfekt.

I största allmänhet får spelet högt betyg av mig, och jag måste väl medge att det var bättre än doom3 även om det bär emot att erkänna det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från Fragzoneforumet ( Innehåller små spoilers för den känslige ):

Well Mr. Freeman, its time for another of those cliffhangers. I want to thank you for running around in this post-apocalyptic city and shooting and throwing around stuff while having no clue at all what all this is about. Hey by the way, look at this nice explosion in the background, got the idea from Painkiller, isn’t it nice? Well its time for me to leave, Matrix revulotions style. And remember Gordon, I am your father, or you, or whatever strange conspiracy theory you might come up with. Until next time, may the force be with you

[03:39:56] <TF`TeveT> varför kämpar gordon?

[03:40:08] <TF`TeveT> i de flesta filmerna får man anledningen i början

[03:40:16] <TF`TeveT> i en del får man det i slutet

[03:40:21] <TF`TeveT> men aldrig fan utelämnar dom det

[03:40:26] <TF`TeveT> förutom i riktigt kassa b-produktioner

[03:40:36] <TF`TeveT> o den smaken är det jag får.. o det gillar jag inte

[03:40:37] <TF`bruttO> men det är väl tänkt lite så

[03:40:41] <TF`TeveT> eftersom dom har "allt" annat

[03:40:44] <TF`bruttO> att man plötsligt väcks till liv

[03:40:51] <TF`bruttO> man har ingen aning om var man r och varför man är där

[03:41:00] <TF`bruttO> sen kommer ens kompisar o vill ha din hjälp

[03:41:09] <TF`TeveT> aa

[03:41:13] <TF`bruttO> cu har inte mkt till val då du snabbt får fiendernas ögon på dig

[03:41:19] <TF`TeveT> men då ska de fylla i "varför"-luckorna

[03:41:31] <TF`TeveT> iaf till viss del

[03:41:43] <TF`bruttO> vad jag skulle vilja veta är hur i helvete city 17 blev så diktaturiskt

[03:41:46] <TF`TeveT> i hl1 hade vi ju en anledning, ta dig ut därifrån

[03:41:48] <TF`bruttO> lr hur man säger det

[03:41:54] <TF`TeveT> i hl2 har vi,, eh,, ta dig in utan anledning

[03:42:22] <TF`TeveT> visst "gör det rätta" dadadada

[03:42:22] <TF`TeveT>

[03:42:35] <TF`TeveT> men wtf, han är ju ingen rädda barnen-arbetare som gör allt idéellt

[03:42:43] <TF`bruttO> hehe nä sant

[03:42:44] <TF`TeveT> ge honom en anledning eller ge oss nått djupare

[03:42:46] <TF`TeveT> min anledning

[03:42:49] <TF`TeveT> min åsikt*

[03:42:49] <TF`TeveT>

Gordon Freeman har hallucinationer efter sitt långvariga missbruk eller tagit lite syra. Så allting utspelar sig i hans morbida hjärna. Hela spelet är fullt med knarkassociationer. Ta bara början när G-man säger: "Wake up and smell the haschis"

Det är min teori

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...