debatt Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Jag undrar om man kan Ă€ndra till 24 bitars upplösning i ljudkortet efterĂ„t, (vid redigeringen) - om man har spelat in med 16 bitars upplösning? Dvs. Ă€ven om det skulle gĂ„ - vinner man nĂ„t pĂ„ det? đ //:debatt
Claes Holmerup Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Visst kan man det - men det Àr nog i programvaran du Àndrar och inte i ljudkortet... Det Àr inga problem alls att ha olika bitdjup pÄ olika ljudfiler i ett projekt, eftersom programmen ÀndÄ jobbar med högsta bitdjupet internt. Du vinner dÀremot inget pÄ att omvandla en befintlig 16-bitsinspelning till 24-bit, eftersom det enda som hÀnder vid en sÄdan konvertering, Àr att det lÀggs till 8 nollor pÄ de minst signifikanta bitarna - nÄgot som ÀndÄ kommer att ske helt automagiskt nÀr ljudfilen anvÀnds i programmet.
debatt Postat 14 november 2008 TrĂ„dstartare Postat 14 november 2008 Visst kan man det - men det Ă€r nog i programvaran du Ă€ndrar och inte i ljudkortet...Det Ă€r inga problem alls att ha olika bitdjup pĂ„ olika ljudfiler i ett projekt, eftersom programmen Ă€ndĂ„ jobbar med högsta bitdjupet internt. Du vinner dĂ€remot inget pĂ„ att omvandla en befintlig 16-bitsinspelning till 24-bit, eftersom det enda som hĂ€nder vid en sĂ„dan konvertering, Ă€r att det lĂ€ggs till 8 nollor pĂ„ de minst signifikanta bitarna - nĂ„got som Ă€ndĂ„ kommer att ske helt automagiskt nĂ€r ljudfilen anvĂ€nds i programmet. Ja, i programmet - ursĂ€kta! đ . Det var som jag tĂ€nkte, man vinner inget pĂ„ det. Ska framföra saken. Kört Ă€r kört. Automagiskt dessutom. đ //:debatt
KillwithSkill Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Automagiskt ??? đ tvĂ„ gĂ„nger dessutom... har jag missat nĂ„t?
rainydays Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Automagiskt ??? đ tvĂ„ gĂ„nger dessutom... har jag missat nĂ„t? En lek med ord.
Claes Holmerup Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Automagiskt ??? đ tvĂ„ gĂ„nger dessutom... har jag missat nĂ„t? En lek med ord. JĂ€pp! Det var en av mina kompisar som anvĂ€nde uttrycket lite dĂ„ och dĂ„ pĂ„ Atari-tiden för 100 Ă„r sedan, typ - och sedan har det fĂ„tt hĂ€nga med för att det lĂ„ter kul... đ
KillwithSkill Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Automagiskt ??? đ tvĂ„ gĂ„nger dessutom... har jag missat nĂ„t? En lek med ord. JĂ€pp! Det var en av mina kompisar som anvĂ€nde uttrycket lite dĂ„ och dĂ„ pĂ„ Atari-tiden för 100 Ă„r sedan, typ - och sedan har det fĂ„tt hĂ€nga med för att det lĂ„ter kul... đ Jiiises? Fasen, har ALDRIG hört det utrycket! Hehehe cooolt! đ
bakke Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Automagiskt ??? đ tvĂ„ gĂ„nger dessutom... har jag missat nĂ„t? En lek med ord. JĂ€pp! Det var en av mina kompisar som anvĂ€nde uttrycket lite dĂ„ och dĂ„ pĂ„ Atari-tiden för 100 Ă„r sedan, typ - och sedan har det fĂ„tt hĂ€nga med för att det lĂ„ter kul... âșïž Haha, nu kĂ€nner jag mig lite dum. Har alltid trott att du omedvetet har stavat fel! đ
Claes Holmerup Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Automagiskt ??? đ tvĂ„ gĂ„nger dessutom... har jag missat nĂ„t? En lek med ord. JĂ€pp! Det var en av mina kompisar som anvĂ€nde uttrycket lite dĂ„ och dĂ„ pĂ„ Atari-tiden för 100 Ă„r sedan, typ - och sedan har det fĂ„tt hĂ€nga med för att det lĂ„ter kul... đ Haha, nu kĂ€nner jag mig lite dum. Har alltid trott att du omedvetet har stavat fel! đ âșïž DĂ„ blev det genast Ă€nnu roligare... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.