Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag undrar om man kan Àndra till 24 bitars upplösning i ljudkortet efterÄt, (vid redigeringen) - om man har spelat in med 16 bitars upplösning? Dvs. Àven om det skulle gÄ - vinner man nÄt pÄ det?

😄

//:debatt

Annons
Postat

Visst kan man det - men det Àr nog i programvaran du Àndrar och inte i ljudkortet...

Det Àr inga problem alls att ha olika bitdjup pÄ olika ljudfiler i ett projekt, eftersom programmen ÀndÄ jobbar med högsta bitdjupet internt.

Du vinner dÀremot inget pÄ att omvandla en befintlig 16-bitsinspelning till 24-bit, eftersom det enda som hÀnder vid en sÄdan konvertering, Àr att det lÀggs till 8 nollor pÄ de minst signifikanta bitarna - nÄgot som ÀndÄ kommer att ske helt automagiskt nÀr ljudfilen anvÀnds i programmet.

Postat
Visst kan man det - men det Àr nog i programvaran du Àndrar och inte i ljudkortet...

Det Àr inga problem alls att ha olika bitdjup pÄ olika ljudfiler i ett projekt, eftersom programmen ÀndÄ jobbar med högsta bitdjupet internt.

Du vinner dÀremot inget pÄ att omvandla en befintlig 16-bitsinspelning till 24-bit, eftersom det enda som hÀnder vid en sÄdan konvertering, Àr att det lÀggs till 8 nollor pÄ de minst signifikanta bitarna - nÄgot som ÀndÄ kommer att ske helt automagiskt nÀr ljudfilen anvÀnds i programmet.

Ja, i programmet - ursĂ€kta! 🙂 .

Det var som jag tÀnkte, man vinner inget pÄ det. Ska framföra saken. Kört Àr kört.

Automagiskt dessutom.

😄

//:debatt

Postat
Automagiskt ??? 😄 tvĂ„ gĂ„nger dessutom... har jag missat nĂ„t?

En lek med ord.

JĂ€pp!

Det var en av mina kompisar som anvĂ€nde uttrycket lite dĂ„ och dĂ„ pĂ„ Atari-tiden för 100 Ă„r sedan, typ - och sedan har det fĂ„tt hĂ€nga med för att det lĂ„ter kul... 🙂

Postat
Automagiskt ??? 😄 tvĂ„ gĂ„nger dessutom... har jag missat nĂ„t?

En lek med ord.

JĂ€pp!

Det var en av mina kompisar som anvĂ€nde uttrycket lite dĂ„ och dĂ„ pĂ„ Atari-tiden för 100 Ă„r sedan, typ - och sedan har det fĂ„tt hĂ€nga med för att det lĂ„ter kul... 🙂

Jiiises? Fasen, har ALDRIG hört det utrycket! Hehehe cooolt! 😄

Postat
Automagiskt ??? 🙂 tvĂ„ gĂ„nger dessutom... har jag missat nĂ„t?

En lek med ord.

JĂ€pp!

Det var en av mina kompisar som anvĂ€nde uttrycket lite dĂ„ och dĂ„ pĂ„ Atari-tiden för 100 Ă„r sedan, typ - och sedan har det fĂ„tt hĂ€nga med för att det lĂ„ter kul... â˜ș

Haha, nu kÀnner jag mig lite dum.

Har alltid trott att du omedvetet har stavat fel! 🙂

Postat
Automagiskt ??? 🙂 tvĂ„ gĂ„nger dessutom... har jag missat nĂ„t?

En lek med ord.

JĂ€pp!

Det var en av mina kompisar som anvĂ€nde uttrycket lite dĂ„ och dĂ„ pĂ„ Atari-tiden för 100 Ă„r sedan, typ - och sedan har det fĂ„tt hĂ€nga med för att det lĂ„ter kul... 😎

Haha, nu kÀnner jag mig lite dum.

Har alltid trott att du omedvetet har stavat fel! 🙂

â˜ș

DĂ„ blev det genast Ă€nnu roligare... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.