ElPero Postat 16 november 2004 Dela Postat 16 november 2004 Jag tänkte att jag postar denna låt även här då det inte verkar finnas så många textförfattre på mitt "default" musikforum 99musik.com Ok, såhär är det. För över ett år sedan så spelade jag in en demo med ett projekt som sedan stöp tvärt. Nu har jag en poplåt, en riktigt vidrig en, som känner sig lite naken. Eftersom jag aldrig skrev ursprungstexten så vill jag inte använda den utan hoppas på lite hjälp härifrån. Om någon har lust att hjälpa till så vore det grymt kul, för då slipper den ligga och damma i byrlådan. Fler får gärna hjälpa till och så väljer jag ut den text jag tycker passar bäst och spelar in den med en sångare/sångerska. Dessutom så kommer jag i sådant fall att mixa om det där skrället till bakgrund. Bakgrunden hittar ni här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag skulle önska att ni sjöng in en slasksång så att jag hör hur det är tänkt, alternativt att ni hittar en egen sångare/sångerska som passar för låten. Vissa förändringar i de olika delarna kan jag tänkas göra, men inte alltför stora operationer i arret helst. Ska vi se...har vi några bud? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantel Postat 16 november 2004 Dela Postat 16 november 2004 Ska intresera mej i eftermiddag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 16 november 2004 Dela Postat 16 november 2004 Låter riktigt bra... Vill du ha engelsk eller svensk text? Det kan ju bli en hit om man har tur 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rojk Postat 16 november 2004 Dela Postat 16 november 2004 hmm. Låter lite kristen pop typ som Steven Curtis Chapman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ElPero Postat 16 november 2004 Trådstartare Dela Postat 16 november 2004 Jo, den är äckligt slick det är den....kristen pop är nog inte en helt fel benämning tyvärr. Men, som sagt, jag ska ta om mixa om den och tona ner smöret ett kilo. Angående språk så är det valfritt...enda kravet är att jag får en översättning ifall det är ett språk jag inte behärskar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 16 november 2004 Dela Postat 16 november 2004 Ok här kommer en text: Vägen slutar på bergens topp Denna tidiga morgon innan solen gått upp Dagen väntar känns som tiden står still Kom ge mig styrka kom ge mig mod Det måste gå - det måste gå Viljan finns där att försöka ändå Eller är den upptagen redan kanske....? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ElPero Postat 16 november 2004 Trådstartare Dela Postat 16 november 2004 Ok här kommer en text: Vägen slutar på bergens topp Denna tidiga morgon innan solen gått upp Dagen väntar känns som tiden står still Kom ge mig styrka kom ge mig mod Det måste gå - det måste gå Viljan finns där att försöka ändå Eller är den upptagen redan kanske....? 🙂 Har lite svårt att förstå hur melodin är tänkt bara....men om du sjunger in den så får vi se! (eller höra) 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 16 november 2004 Dela Postat 16 november 2004 Skoja bara lite....du var ju inne på kristen pop, och den låter som den där FREDA'-låten.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ElPero Postat 16 november 2004 Trådstartare Dela Postat 16 november 2004 Jag förstod att du skämtade! Försökte bara "hänga på" och la till lite smileys.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rojk Postat 16 november 2004 Dela Postat 16 november 2004 Vad är det för fel på kristen pop/rock? ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ElPero Postat 16 november 2004 Trådstartare Dela Postat 16 november 2004 Det är inget fel alls....men det är inget som faller mig i smaken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 17 november 2004 Dela Postat 17 november 2004 Vad är det för fel på kristen pop/rock? ☺️ Ganska många saker, kristen rock suger Helge Fossmo-röv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 17 november 2004 Dela Postat 17 november 2004 (redigerat) Vad är det för fel på kristen pop/rock? 🙁 Ganska många saker, kristen rock suger Helge Fossmo-röv. 😲 Snygg avatar, der Nattis... Redigerat 17 november 2004 av captain nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 17 november 2004 Dela Postat 17 november 2004 Vad är det för fel på kristen pop/rock? 🙁 Ganska många saker, kristen rock suger Helge Fossmo-röv. 😲🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jim Postat 19 november 2004 Dela Postat 19 november 2004 Skønt...kan tænka mig nåt i Patrik Isaksson, Jan Johansen stuk. Men jag gillar ju svensk pop. Jag tror på detta både med svensk eller engelsk text.. lycka till, Jimmy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ElPero Postat 23 november 2004 Trådstartare Dela Postat 23 november 2004 Nå, bliré nåt eller? 😆 Om ni vill komma i kontakt med mig gör ni det på denna email adress: info <snabela> easedrop <punkt> com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kringlan Postat 23 november 2004 Dela Postat 23 november 2004 (redigerat) ska tänka ut nån vidrig text senare ikväll 😆 [edit] Det var fanimej ett egendomligt sätt att skriva email adressen på <punkt> Redigerat 23 november 2004 av Kringlan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kringlan Postat 23 november 2004 Dela Postat 23 november 2004 (redigerat) Ja du. Vad man än skriver till denna låt blir det ju gay [edit] ska vi inte ha en liten walkaround, jag skriver första två raderna sen kommer nån annan?? 😉 [edit] det känns som om sången kräver nödrim av sig självt. funderar skarpt på Kärleken och len Redigerat 23 november 2004 av Kringlan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 23 november 2004 Dela Postat 23 november 2004 Svenska eller Engelska? Jag fixar det på en kafferast. Bara att vi gör upp STIM-dealen innan. Jag tar hela textbiten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kringlan Postat 23 november 2004 Dela Postat 23 november 2004 (redigerat) haha 😉.. jag är så tveksam inför språkvalet. På allvar skulle det säkert kunna bli en äcklig radiohit i sverige men knappast nån annanstans så svenska är väl det naturliga valet. Fast å andra sidan blir allt så patetiskt på svenska. OOO.. jag tror jag har några så smäöriga verser att dom kommer spränga gessle i småbitar alltså Redigerat 23 november 2004 av Kringlan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kokaburra Postat 23 november 2004 Dela Postat 23 november 2004 (redigerat) Det är är bara det första jag tänkte på gort på 2 min . Its been tow years and twenty seconds to long. I remeber i saw you walk away from my doorstep and i still think of you when tow gets colder Im just twent years but in my hart i feel older when i think of all you said that i thougt was true I sitt the in my car and im still missing you. Lagom sliskigt Redigerat 24 november 2004 av Kokaburra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kringlan Postat 23 november 2004 Dela Postat 23 november 2004 (redigerat) Spånade ihop lite Jag har vandrat i dimman Undrat meningen med allt Jag har levat efter timman När livet har vart kallt För har vi inte alla undrat Vad vi egentligen gör här vad är meningen med flundran (varje bra sångtext har ett obegripligt nödrim sådeså!] Om inte att va' kär? (käcka förkortningar går alltid hem) För när hon klär av sig naken Sprider stjärnorna sitt ljus Och jag ser, jag har aldrig vart mer vaken Himlen i mitt hus. [edit] stryp mej om inte detta är sliskigare! [edit2] ska fortsätta när jag orkar Redigerat 23 november 2004 av Kringlan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kokaburra Postat 24 november 2004 Dela Postat 24 november 2004 I surrender... Herr.gessle skulle älska dig kringlan Låt det här bara inte eskalera i ett tävlande i ett skyttegravs krig i sliskighet 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ElPero Postat 24 november 2004 Trådstartare Dela Postat 24 november 2004 Ojoj...nu börjar det ramla in lite saker! Försök att sjunga in så att jag fattar också. Ni behöver inte sjunga bra...bara så att jag hör! Angående STIM....gör man text och melodi så erhåller man ersättning både som textförfattare och kompositör. Inga konstigheter med andra ord. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ElPero Postat 24 november 2004 Trådstartare Dela Postat 24 november 2004 [edit] Det var fanimej ett egendomligt sätt att skriva email adressen på <punkt> Anledningen är enkel.....om man skriver ut adressen på internet så kommer en ful mail-robot och plockar upp adresen och vips så har man hamnat på internets alla spam-listor. Genom att skriva den som jag gjorde så fattar inte eventuella Spam-robotar att det är en email-adress. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kringlan Postat 24 november 2004 Dela Postat 24 november 2004 (redigerat) [edit] Det var fanimej ett egendomligt sätt att skriva email adressen på <punkt> Anledningen är enkel.....om man skriver ut adressen på internet så kommer en ful mail-robot och plockar upp adresen och vips så har man hamnat på internets alla spam-listor. Genom att skriva den som jag gjorde så fattar inte eventuella Spam-robotar att det är en email-adress. 😛 haha okej... Skriver klart texten men har svårt att spela in melodin just nu studion är paj.. Redigerat 24 november 2004 av Kringlan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.