Jump to content
Annons

Loop-VST


Pontus R

Recommended Posts

Jag har under en tid använt en Digitech JamMan Loop-pedal för att understödja mig i mitt komponerande. Helt enkelt, loopa ett grundriff, sedan sitta och spela ovanpå det för att komma på en sjysst andrastämma eller dylikt, sedan sätta ihop och spara. Min undran är om det finns något smidigt tillvägagångssätt att ersätta den fysiska loop-pedalen, i VST-format eller dylikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo, men jag tänkte nåt som var riktigt basic. Bara att trycka igång och köra direkt, sedan snabbt kunna göra en ny loop... Kanske lite luddigt uttryckt av mig i originalposten. Men jag upplever det som att det blir lite krångligt om man måste starta nytt projekt i ex. Cubase för varje idé?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag laddade ner ett program till min Pod xt som heter Sonoma WireWorks Riffworks Line6 edition

Det funkade på det sätt du nämner.

Man bara trycker rec spelar lite sen när man slutar lira så skapas en loop automatiskt

Kolla in Sonoma Wire Works T4

Det är samma program dem ser nästan identiska ut.

Kan tänka mig att Line6 versionen har nån extra funktion.

http://www.sonomawireworks.com/T4/

Annars så funkar ju audacity lite på det sätt du nämner också och det är gratis.

Jag kör på Audacity när jag vill träna soloideér till riff eller testa olika stämmor mm, mm,

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...