Tophe Postat 8 november 2008 Postat 8 november 2008 Har snart satt klart allt gips i min lilla studio. Har en vägg med ett lager gips, isolering, och sedan tre lager gips. I det sista lagret har det, pga väääldigt lurigt golv, blivit ett par kilformade glipor mellan två gipsskivor. De är ca 150 långa och går från lite mer än en centimeter ner till ett par milimeter. Där det är smala springor tätar jag med fogmassa. Men hur gör jag där det är en glipa på 1-2 cm? Ska jag spackla, eller fylla igen det med fogmassa också? Vore jättetacksam för tips!
Luddmann (oregistrerad) Postat 8 november 2008 Postat 8 november 2008 Som gammal snickare så, brukade vi alltid ta gipsbruk, bara att blanda med vatten tills det ser ut som spackel ungefär.... men var noga när du spacklar med det....
Tophe Postat 8 november 2008 Trådstartare Postat 8 november 2008 Tack... Jag tror jag drar till byggmax och köper nåt bruk eller spackel. Har testat några rejäla glipor med latexfog... Får väl se hur det blir.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.