Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan

HÄller nu pÄ att förbereda för ett inköp av Pro Tools HD2. Dock sÄ har jag tvÄ erbjudande. Kortfattat sÄ Àr det ena med digi192 interfacet och standardpluggar eller med 96 i/o Interfacet och en 16 TDM-pluggar extra (se detta paket ), varav 8 Àr valbara för min del ur en specifik lista.

Det senare erbjudandet Àr billigare och jag fÄr behÄlla min digi002r, det första Àr dyrare och jag mÄste byta in min digi002r.

Min frĂ„ga Ă€r: Ă€r det hörbar skillnad pĂ„ 192 och 96 interfacet? Är den soft clipping i 192 interfacet vĂ€rd att ha i praktiken? Ja, vad tycker ni? Vad skall jag vĂ€lja av dessa tvĂ„?

OBS! Vet att mĂ„nga tycker att HD Ă€r en dĂ„lig affĂ€r och att det Ă€r överpriser. MEn det Ă€r jag inte intresserad av utan enbart skillnaderna pĂ„ 192 och 96 Interfacet đŸ˜Č

Tack pÄ förhand

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Annons
Postat

Nu har jag inte koll pĂ„ prisskillnaden, men vi uppdaterade vĂ„rt PT-system frĂ„n ett mixplus med Apogee AD8000 till ett HD3 med Apogee AD16x/DA16x och Ă€r vĂ€ldigt nöjda med resultatet sĂ„ mitt tips skulle nog vara Apogee istĂ€llet 😄

Men jag har inte testat 192an sÄ jag kan inte direkt jÀmföra mellan dem.

Postat
Nu har jag inte koll pĂ„ prisskillnaden, men vi uppdaterade vĂ„rt PT-system frĂ„n ett mixplus med Apogee AD8000 till ett HD3 med Apogee AD16x/DA16x och Ă€r vĂ€ldigt nöjda med resultatet sĂ„ mitt tips skulle nog vara Apogee istĂ€llet 😄

Men jag har inte testat 192an sÄ jag kan inte direkt jÀmföra mellan dem.

Hejsan

Prisskillnaden Ă€r ca 30 000kr (ungefĂ€r vad ett digi192 kostar). SĂ„ om jag tar ett HD2 med digi192 interface sĂ„ tar jag Ă€ndĂ„ mitt andra alternativ och tar den extra. Detta ser jag nu nĂ€r jag kollat lite mer pĂ„ priserna. Men det Ă€r ju Ă€ndĂ„ ca 30-35000 kronor mer och det Ă€r ju en del pengar. Digi192 vet jag har bĂ€ttre AD/DA Ă€n 96 i/o, men frĂ„gan Ă€r hur mycket av det som mĂ€rks i praktiken. Jag mĂ„ste erkĂ€nna att pluggarna suger tag i en riktigt ordentligt. SĂ„ det kĂ€nns som man vill ha det erbjudandet. Och samtidigt sĂ„ kan man ju köpa till ett digi192 senare och synka med 96 i/o om man skulle kĂ€nna behovet av det. Man kan ju sĂ€kert synka apogee med digi-interfacen ocksĂ„ 😎

Vad tror ni om den tanken

Köra pÄ erbjudandet med 96 interfacet, och senare köpa till 192:an eller apogee om man kÀnner behovet av det (ett interface till kommer det bli senare hur eller hur, men om man Àr nöjd med 96:an sÄ kanske det blir ett sÄdant till, eller ett digi192)

MVH

Anders

Postat

Köra pÄ erbjudandet med 96 interfacet, och senare köpa till 192:an eller apogee om man kÀnner behovet av det (ett interface till kommer det bli senare hur eller hur, men om man Àr nöjd med 96:an sÄ kanske det blir ett sÄdant till, eller ett digi192)

Det lĂ„ter vĂ€l helt klockrent, med tanke pĂ„ de smaskiga pluggarna du fĂ„r till 96:an. 😄

Postat (redigerat)

Det lĂ„ter vĂ€l helt klockrent, med tanke pĂ„ de smaskiga pluggarna du fĂ„r till 96:an. 😄

Jo, det kÀnns sÄ lite för mig ocksÄ och sÄ blir det ju inte lika mycket i lÄn vilket alltid Àr skönt! Men jag ska grÀva vidare, samtidigt fÄr ni gÀrna fylla pÄ med era tankar och idéer!

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat

Jo det Ă€r ju en del pengar hehe, trodde inte det var sĂ„ stor skillnad. 😎

Men att köpa 96 med extra pluggar och dessutom billigare kÀnns ju dÄ som det "bÀsta" alternativet, Àven om det kanske skiljer i AD/DA, bÄda Àr ju ÀndÄ nyframtagna interface och borde ha hög kvalitet.

Annars kan du ju alltid satsa pĂ„ tvĂ„ kanaler Prism för ungefĂ€r samma summa 😄

Postat (redigerat)

Köp INTE 96!!! Det Àr stor skillnad i ljudkvalite pÄ 96 och 192. AD/DA omvandlarna Àr sÄ mkt bÀttre pÄ 192. FÄr du chans sÄ provlyssna.

Visserligen sÄ Àr T.C electronics pluggarna som ingÄr i 92 paketet vÀldigt bra. BÄde multibands kompressorn och deffinitivt master bus compressorn/limitern (kostar ju 10tusen kr annars).

Men vid en sÄdan investering sÄ bör du provlyssna.

Lycka till

Mvh Christian

Redigerat av crillemannen
Postat
Köp INTE 96!!! Det Àr stor skillnad i ljudkvalite pÄ 96 och 192. AD/DA omvandlarna Àr sÄ mkt bÀttre pÄ 192. FÄr du chans sÄ provlyssna.

Visserligen sÄ Àr T.C electronics pluggarna som ingÄr i 92 paketet vÀldigt bra. BÄde multibands kompressorn och deffinitivt master bus compressorn/limitern (kostar ju 10tusen kr annars).

Men vid en sÄdan investering sÄ bör du provlyssna.

Lycka till

Mvh Christian

Oj, detta va tvĂ€rtom mot vad jag hört frĂ„n annat hĂ„ll dĂ„ denne sagt att AD/DA Ă€r helt OK i 96:an, fast sjĂ€lvklart sĂ€mre Ă€n 192:an. Men jag tror nog att jag kör pĂ„ det spĂ„ret. För om jag vill ha 192:an sĂ„ köper jag till den. Hur som helst sĂ„ blir det samma pris att köpa med 96:an och 192:an som att köpa bara 192:an (lite skumt, men det Ă€r sant) 😊 SĂ„ det blir nog en 192:a om ett Ă„r i sĂ„ fall, och dĂ„ kanske jag sĂ€ljer 96:an om jag inte Ă€r nöjd och kör typ 192:or istĂ€llet. Eller sĂ„ Ă€r jag nöjd, men vill ha nĂ„got vassare ibland och dĂ„ synkar jag 192:an med 96:an.

Tror jag ahr mer anvÀndning av pluggarna i nÄgot Är och lite sÀmre AD/DA, sÄ gÄr mina tankar nu aif.

TyvÀrr kan jag inte provlyssna utan fÄr gÄ lite pÄ orden frÄn andra och kÀnslan i magen

MVH

Anders

Postat (redigerat)

Varför införskaffa ett HD system? För att man verkar mer seriöst eller proffsig?

Att Àga HD har allt mer blivit en allt mindre frÄga bland kunderna. Alla vill dra in pÄ kostnaderna och handhavandet/talang (Àntligen) har kommit före.

Ingen av de större kunderna skulle tycka att det var konstigt om du skulle sitta med en laptop och hörlurar pÄ deras kontor och jobbar, typ.

Har jobbat i mÄnga Är nu i branschen (Började med Mix Plus senare HD, nu native) och frÄgan vad man kör pÄ har inte stÀllts de senaste Ären.

PLUS hur mycket spelar du in genom ljudkortet? Hörbarhet mellan de kort du nÀmner Àr nog NOLL. Det blir exakt lika svÄrt att fÄ bra ljud eller mixa som tidigare.

Jag menar jag summera ÀndÄ i datorn och alla blir nöjda. Har ett Motu HD198 interface som har samma om inte bÀttre AD Àn HD 192 interfacet men jag Àr inte ljudbög och skulle klara mig med sÀmre kort om jag var tvungen till. Som sagt det Àr killen/tjejen bakom som rÀknas.

Har man en fet studio och behöver dra av kostnader sÄ förstÄr jag ett HD system kopplat till ett schysst mixerbord .

Satsa pĂ„ lokalen eller nĂ„t sĂ„nt skulle jag göra, vilket jag ocksĂ„ gjort. 🙂

Det Àr bara min uppfattning sÄ kör hÄrt om du tycker det Àr vÀrt det.

Edit: HÀr Àr polarens band och alla instrument och sÄng Àr inspelade genom Macens egna ljudkort vilket t.o.m jag tyckte var konstigt men hur lÄter det......? http://www.lowe.st/flash/popUpPlayer.jsp?mediaId=1013818

verkar inte funka att lÀnka sÄ prova denna istÀllet http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseacti...VideoID=3002247

Redigerat av 4Trax
Postat
Varför införskaffa ett HD system? För att man verkar mer seriöst eller proffsig?

Att Àga HD har allt mer blivit en allt mindre frÄga bland kunderna. Alla vill dra in pÄ kostnaderna och handhavandet/talang (Àntligen) har kommit före.

Ingen av de större kunderna skulle tycka att det var konstigt om du skulle sitta med en laptop och hörlurar pÄ deras kontor och jobbar, typ.

Har jobbat i mÄnga Är nu i branschen (Började med Mix Plus senare HD, nu native) och frÄgan vad man kör pÄ har inte stÀllts de senaste Ären.

PLUS hur mycket spelar du in genom ljudkortet? Hörbarhet mellan de kort du nÀmner Àr nog NOLL. Det blir exakt lika svÄrt att fÄ bra ljud eller mixa som tidigare.

Jag menar jag summera ÀndÄ i datorn och alla blir nöjda. Har ett Motu HD198 interface som har samma om inte bÀttre AD Àn HD 192 interfacet men jag Àr inte ljudbög och skulle klara mig med sÀmre kort om jag var tvungen till. Som sagt det Àr killen/tjejen bakom som rÀknas.

Har man en fet studio och behöver dra av kostnader sÄ förstÄr jag ett HD system kopplat till ett schysst mixerbord .

Satsa pĂ„ lokalen eller nĂ„t sĂ„nt skulle jag göra, vilket jag ocksĂ„ gjort. 🙂

Edit: HÀr Àr polarens band och alla instrument och sÄng Àr inspelade genom Macens egna ljudkort vilket t.o.m jag tyckte var konstigt men hur lÄter det......? http://www.lowe.st/flash/popUpPlayer.jsp?mediaId=1013818

verkar inte funka att lÀnka sÄ prova denna istÀllet http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseacti...VideoID=3002247

Hejsan 4trax. Precis det du sĂ€ger Ă€r jag fullt medveten om, och det va det jag skrev om i mitt första inlĂ€gg. Lokal kommer sjĂ€lvklart komma senare (planerna Ă€r att bygga om en lada). Jag har rĂ€tt stora planer och detta Ă€r ett steg i denna plan. Att det blir ett HD Ă€r pĂ„ grund av en sĂ„n barnslig sak som att det varit en dröm i vĂ€ldans mĂ„nga Ă„r. Och Ă€ven om mycket talar emot nĂ„got sĂ„ Ă€r drömmar nĂ„got man bör följa tycker jag. Nu lyssnade jag inte pĂ„ lĂ€nken, jag behöver inte det. Jag har hört saker inspelade pĂ„ dĂ„liga kort som lĂ„ter kanon och saker inspelade pĂ„ bra kort som lĂ„ter skit, sĂ„ Ă€r redan fullt medveten om vad du sĂ€ger som sagt 😛

MVH

Anders

Postat (redigerat)

Satsa pĂ„ lokalen eller nĂ„t sĂ„nt skulle jag göra, vilket jag ocksĂ„ gjort. 😛

Hejsan 4trax. Precis det du sĂ€ger Ă€r jag fullt medveten om, och det va det jag skrev om i mitt första inlĂ€gg. Lokal kommer sjĂ€lvklart komma senare (planerna Ă€r att bygga om en lada). Jag har rĂ€tt stora planer och detta Ă€r ett steg i denna plan. Att det blir ett HD Ă€r pĂ„ grund av en sĂ„n barnslig sak som att det varit en dröm i vĂ€ldans mĂ„nga Ă„r. Och Ă€ven om mycket talar emot nĂ„got sĂ„ Ă€r drömmar nĂ„got man bör följa tycker jag. Nu lyssnade jag inte pĂ„ lĂ€nken, jag behöver inte det. Jag har hört saker inspelade pĂ„ dĂ„liga kort som lĂ„ter kanon och saker inspelade pĂ„ bra kort som lĂ„ter skit, sĂ„ Ă€r redan fullt medveten om vad du sĂ€ger som sagt 🙂

MVH

Anders

Ok!............................................................don®t do it! 😄

Att Ă€ga en gibson istĂ€llet för en epiphone det kan jag förstĂ„ (jag mĂ„ste eftersom jag har 3st 🙂 ) men en digital pryl med extra dyra tillbehör? 🙂

Redigerat av 4Trax
Postat

Hejsan 4trax. Precis det du sĂ€ger Ă€r jag fullt medveten om, och det va det jag skrev om i mitt första inlĂ€gg. Lokal kommer sjĂ€lvklart komma senare (planerna Ă€r att bygga om en lada). Jag har rĂ€tt stora planer och detta Ă€r ett steg i denna plan. Att det blir ett HD Ă€r pĂ„ grund av en sĂ„n barnslig sak som att det varit en dröm i vĂ€ldans mĂ„nga Ă„r. Och Ă€ven om mycket talar emot nĂ„got sĂ„ Ă€r drömmar nĂ„got man bör följa tycker jag. Nu lyssnade jag inte pĂ„ lĂ€nken, jag behöver inte det. Jag har hört saker inspelade pĂ„ dĂ„liga kort som lĂ„ter kanon och saker inspelade pĂ„ bra kort som lĂ„ter skit, sĂ„ Ă€r redan fullt medveten om vad du sĂ€ger som sagt 🙂

MVH

Anders

Att Ă€ga en gibson istĂ€llet för en epiphone det kan jag förstĂ„ (jag mĂ„ste eftersom jag har 3st 🙂 ) men en digital pryl med extra dyra tillbehör? 🙂

Om det Ă€r en dröm sĂ„ Ă€r det 🙂 Och jag kan förstĂ„ alla som lĂ€gger ut stora summor pĂ„ sina drömmar. Sedan sĂ„ skulle jag aldrig vilja jobba i nĂ„got annat DAW Ă€n pro tools, och dĂ„ har man ju inte sĂ„ mycket val tyvĂ€rr 🙂

MVH

Anders

Postat

MVH

Anders

Du tappar mig med det argumentet, sÄ det Àr skillnad mellan olika gitarrer i olika prisklass, men interface Àr skitsamma?

Det gÀller ju precis samma princip med gitarrer med, bara fÀr att du har en bra gitarr mÄste det inte lÄta bra och bara för att du har en kass gitarr mÄste det inte lÄta kasst. Uffe Wakenius kör ju pÄ en billig Aria-planka och han klÀmmer ju ut en och annan fin ton...

Kan bara sÀga att bytet vi gjorde frÄn Mixplus med Apogee AD8000 till HD3 med Apogee AD16x var som en ny vÀrld, och dÄ Àr ju inte AD8000 nÄgra dÄliga interface...

Postat

Nej, bara att gitarren inte tappar vĂ€rdet men den lĂ„ter lika kasst om man lirar dĂ„ligt! 🙂

Apogee har de bÀsta AD omvandlare det Àr vÀl allmÀnt kÀnt. Grattis!

Postat
Nej, bara att gitarren inte tappar vĂ€rdet men den lĂ„ter lika kasst om man lirar dĂ„ligt! 🙂

Apogee har de bÀsta AD omvandlare det Àr vÀl allmÀnt kÀnt. Grattis!

NĂ€ dĂ€r kan jag vĂ€l inte annat Ă€n att hĂ„lla med, men Ă„ andra sidan gör ju inte det produkten sĂ€mre, bara tungt att köpa nytt nĂ€r man inte fĂ„r ens en spottstyver för det gamla 🙂

Postat (redigerat)

Hej Gizmo!

Som jag ser det ar en 96i/o inget att ha om man anda ska satsa pa ett HD system. Den ar i grunden nastan som en 003 i ljud kvallite.

Och jag tror att du kommer bli besviken pa skillnaden mellan den och din 002:a

Basta interfacet till PTHD for fortfarande vettiga pengar ar utan tvekan Lynx Aurora 16 eller Lynx Aurora 8 om det ar tight med pengar.

Aurora 16 kostar ca som en 192i/o och ar manga mil battre. Och det sager jag inte bara for att jag kor pa en aurora 16.

Jag har jobbat mycket med olika interface. 96i/o, 192i/o pa alchemea mm, Apogee AD16 och DA16 hos en producent jag jobbar for, Prism Dream ADA-8 har vi pa metropolis och sjalv har jag en Lynx Aurora 16.

Auroran ar helt klart den basta om man inte vill lagga ut lika mycket till pa en Prism och dessutom fa mindre kanaler.

Det fina med auroran ar att den har exakt samma latency varde som en 192i/o vilket gor att det bara ar att koppla in och kora. Vilket gor att Apogee mm blir lite krangligt.

Dessutom far man 16 analoga i/o och 16 digitala AES/EBU i/o sammtidigt i auroran vilket gor den annu mer prisvard jamfort med en 192i/o

PT ser Auroran som tva 192 interface i 32ch mode.

Samma i/o med apogee blir ocksa valdigt mycket dyrare och inte speciellt mycket battre.

Sa som jag ser det finns det bara ett val! Om du nu inte vill slanga en 60-70k pa Prism, som man kanske fa se som den basta.

Andra alternativ som jag inte testat ar Myteks och lavry's interface som sags ska va mycket bra, men igen blir det dyrare an en aurora om du vill ha samma i/o.

Natt annat att tanka pa ar att jag hort rykten om nya HD kort borjan pa nasta ar. Da kommer priserna pa nuvarande HD falla forhoppningsvis.

MVH J

Redigerat av Bobogura
Postat
Hej Gizmo!

Som jag ser det ar en 96i/o inget att ha om man anda ska satsa pa ett HD system. Den ar i grunden nastan som en 003 i ljud kvallite.

Och jag tror att du kommer bli besviken pa skillnaden mellan den och din 002:a

Basta interfacet till PTHD for fortfarande vettiga pengar ar utan tvekan Lynx Aurora 16 eller Lynx Aurora 8 om det ar tight med pengar.

Aurora 16 kostar ca som en 192i/o och ar manga mil battre. Och det sager jag inte bara for att jag kor pa en aurora 16.

Jag har jobbat mycket med olika interface. 96i/o, 192i/o pa alchemea mm, Apogee AD16 och DA16 hos en producent jag jobbar for, Prism Dream ADA-8 har vi pa metropolis och sjalv har jag en Lynx Aurora 16.

Auroran ar helt klart den basta om man inte vill lagga ut lika mycket till pa en Prism och dessutom fa mindre kanaler.

Det fina med auroran ar att den har exakt samma latency varde som en 192i/o vilket gor att det bara ar att koppla in och kora. Vilket gor att Apogee mm blir lite krangligt.

Dessutom far man 16 analoga i/o och 16 digitala AES/EBU i/o sammtidigt i auroran vilket gor den annu mer prisvard jamfort med en 192i/o

PT ser Auroran som tva 192 interface i 32ch mode.

Samma i/o med apogee blir ocksa valdigt mycket dyrare och inte speciellt mycket battre.

Sa som jag ser det finns det bara ett val! Om du nu inte vill slanga en 60-70k pa Prism, som man kanske fa se som den basta.

Andra alternativ som jag inte testat ar Myteks och lavry's interface som sags ska va mycket bra, men igen blir det dyrare an en aurora om du vill ha samma i/o.

Natt annat att tanka pa ar att jag hort rykten om nya HD kort borjan pa nasta ar. Da kommer priserna pa nuvarande HD falla forhoppningsvis.

MVH J

Mycket kloka och tĂ€nkvĂ€rda ord du sĂ€ger dĂ€r. Att det ska komma nya kort kan ju ge förklaringen till varför jag fĂ„r (vad jag tycker) ett sĂ„ pass bra pris som jag fĂ„r redan nu. Dock vill jag köpa in detta före nyĂ„r sĂ„ det hamnar i Ă„rets bokföring 🙂

Det jag nu har bestÀmt mig för efter att ha kollat sjÀlv och lÀst vad ni sÀger samt jÀmför priser Àr

1 st HD2 Inklusive Massive pack PRO

1 st 96 i/o (denna skall om cirka ett Ă„r antingen kompletteras med digi192 eller Apogee eller Lynx som ni har förelsagit), vilket det blir fĂ„r jag titta pĂ„ dĂ„. Och dĂ„ kanske interfacepriserna sjunkit ocksĂ„ om det kommer nya kort sĂ„ kanske nya interface Ă€r pĂ„ gĂ„ng ocksĂ„, vem vet 🙂

PÄ detta sÀtt sÄ tycker jag mig seatt jag fÄr mest valuta för pengarna nÀr det gÀller hÄrdvaran och mjukvaran.

MVH

Anders

Postat

Och allt kommer till att det handlar om musiken! MEN nÄgon/nÄgonting mÄste ju vara mellanhanden/inspelningen, och varför inte ha bÀsta tÀnkbara verktyg att jobba med? =)

Postat

Idag la jag bestĂ€llningen 😏 Som ni ser sĂ„ stĂ„r det HD1, men det ligger ett extra accel kort med sĂ„ det Ă€r HD2

Nu vÀntar jag pÄ följande:

HD1 PCIe

96 I/O

Digidesign Virtual Instrument Box Set

Transfuser

Abbey Road Brilliance Pack

Brainworx bx_digital

Eventide Omnipressor

Flux Epure II

GRM Tools Classic TDM Bundle

Softube Acoustic Feedback Deluxe

TC Electronic MD3 Stereo Mastering

URS M series EQ Bundle

PLUS! Mina egna val:

Digidesign Eleven

Digidesign Real tape suite

Trillium Lane Labs TL Drum Rehabℱ

Trillium Lane Labs TL Spaceℱ TDM Edition

Bomb Factory Classic Compressors Bundle

† Digidesign Impact¼

Digidesign ReVibeÂź

Digidesign X-FormÂź

SAMT

Pro Tools HD Accel Card

TC Electronic Master X3

TC-Helicon Harmony4

Snacka om att det pirrar i magen nu â˜șïžđŸ™‚ FĂ„r det förhoppningsvis i slutet av nĂ€sta vecka eller veckan dĂ€rpĂ„!

MVH

Anders

Postat
HĂ€rligt Gizmo! Hoppas du fĂ„r roligt, det blir ju som julafton det dĂ€r hörru 🙂

Ja, lite tidig julafton bara. Det kĂ€nns nĂ€stan overkligt. För vissa kanske detta inte Ă€r en big deal. Men för mig har detta varit en dröm lĂ€nge, sĂ„ jag fick lĂ€sa orderbekrĂ€ftelsen flera gĂ„nger innan jag ens fattade att jag verkligen bestĂ€llt detta 😑

Förhoppningsvis sÄ skall det vara hos mig i slutet av nÀsta vecka.

MVH

Anders

Postat (redigerat)

Det Ă€r vĂ€l kul hela vĂ€gen fram tills det Ă€r dags att betala skiten 🙂

NĂ€ men grattis till inköpet om man nu kan sĂ€ga sĂ„, alltid kul nĂ€r man till slut kan infria en dröm 😑

Redigerat av JonasW
Postat
Det Ă€r vĂ€l kul hela vĂ€gen fram tills det Ă€r dags att betala skiten 😉

NĂ€ men grattis till inköpet om man nu kan sĂ€ga sĂ„, alltid kul nĂ€r man till slut kan infria en dröm 😛

För det hĂ€r betalar jag sĂ„ gĂ€rna 🙂 Man fĂ„r tacka för gratulationen.

Vad gick det hÀr kalaset pÄ dÄ?? Hade varit kul att veta

Mvh Christian

Hela kalaset gĂ„r pĂ„ 105 000kr ink moms + att jag mĂ„ste uppgradera mitt OSX för att det ska funka med PT8 och sedan sĂ„ slĂ€nger jag pĂ„ lite mer ramminne nu nĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r i farten. TĂ€nkte vĂ€ll slĂ€nga in en 6GB i burken iaf 🙂

Det vĂ€rsta Ă€r att jag Ă€ven nu gĂ„r i köptankar pĂ„ ett nord electro, dĂ„ jag behöver ett stagepiano ocksĂ„. Nu fĂ„r jag nog ge mig 🙂

MVH

Anders

Postat

Mvh Christian

Hela kalaset gĂ„r pĂ„ 105 000kr ink moms + att jag mĂ„ste uppgradera mitt OSX för att det ska funka med PT8 och sedan sĂ„ slĂ€nger jag pĂ„ lite mer ramminne nu nĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r i farten. TĂ€nkte vĂ€ll slĂ€nga in en 6GB i burken iaf ⚠

Det vĂ€rsta Ă€r att jag Ă€ven nu gĂ„r i köptankar pĂ„ ett nord electro, dĂ„ jag behöver ett stagepiano ocksĂ„. Nu fĂ„r jag nog ge mig 😆

MVH

Anders

Hur Àr det med PT, finns det nÄn grÀns för hur mycket RAM man kan ha? Har för mig Logic har 4GB som max. Jag har 6,5 i min burk vilket iof inte Àr nÄt fel Àven om logic inte tar mer eftersom man aldrig behöver oroa sig för att nÄt annat ligger och tar minne, men ÀndÄ, kan vara bra sÄ du inte slÀnger ut pengar i onödan.

Postat

Mvh Christian

Hela kalaset gĂ„r pĂ„ 105 000kr ink moms + att jag mĂ„ste uppgradera mitt OSX för att det ska funka med PT8 och sedan sĂ„ slĂ€nger jag pĂ„ lite mer ramminne nu nĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r i farten. TĂ€nkte vĂ€ll slĂ€nga in en 6GB i burken iaf ⚠

Det vĂ€rsta Ă€r att jag Ă€ven nu gĂ„r i köptankar pĂ„ ett nord electro, dĂ„ jag behöver ett stagepiano ocksĂ„. Nu fĂ„r jag nog ge mig 😆

MVH

Anders

Hur Àr det med PT, finns det nÄn grÀns för hur mycket RAM man kan ha? Har för mig Logic har 4GB som max. Jag har 6,5 i min burk vilket iof inte Àr nÄt fel Àven om logic inte tar mer eftersom man aldrig behöver oroa sig för att nÄt annat ligger och tar minne, men ÀndÄ, kan vara bra sÄ du inte slÀnger ut pengar i onödan.

Bra frÄga! Jag kollade manualen och i den stÄr det inget om att Pro Tools skulle vara begrÀnsat pÄ detta. Det enda som stÄr Àr att Pro Tools krÀver ett minimum av ramminne som Àr reserverat för programmet.

MVH

Anders

Postat
Det Ă€r vĂ€l kul hela vĂ€gen fram tills det Ă€r dags att betala skiten đŸ˜Č

NĂ€ men grattis till inköpet om man nu kan sĂ€ga sĂ„, alltid kul nĂ€r man till slut kan infria en dröm 🙂

Mvh Christian

Hela kalaset gĂ„r pĂ„ 105 000kr ink moms + att jag mĂ„ste uppgradera mitt OSX för att det ska funka med PT8 och sedan sĂ„ slĂ€nger jag pĂ„ lite mer ramminne nu nĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r i farten. TĂ€nkte vĂ€ll slĂ€nga in en 6GB i burken iaf 🙂

Det vĂ€rsta Ă€r att jag Ă€ven nu gĂ„r i köptankar pĂ„ ett nord electro, dĂ„ jag behöver ett stagepiano ocksĂ„. Nu fĂ„r jag nog ge mig 🙂

MVH

Anders

Hej Anders

Gratulerar till dina inköp, du verkar vara som att barn pĂ„ julafton just nu 😄 men jag förstĂ„r dig, det Ă€r otrooligt kul med nya dyra prylar 😎

Jag har ett "Nord Rack Virtual analog" som jag sÀllan anvÀnder om du skulle vara intresserad att köpa.....

Mvh

Björn

Postat (redigerat)
Det Ă€r vĂ€l kul hela vĂ€gen fram tills det Ă€r dags att betala skiten đŸ˜Č

NĂ€ men grattis till inköpet om man nu kan sĂ€ga sĂ„, alltid kul nĂ€r man till slut kan infria en dröm 🙂

Mvh Christian

MVH

Anders

Hej Anders

Gratulerar till dina inköp, du verkar vara som att barn pĂ„ julafton just nu 😄 men jag förstĂ„r dig, det Ă€r otrooligt kul med nya dyra prylar 😎

Jag har ett "Nord Rack Virtual analog" som jag sÀllan anvÀnder om du skulle vara intresserad att köpa.....

Mvh

Björn

Hejsan Björn.

Barn som pĂ„ julafton Ă€r nog bara förnamnet 🙂 Om det blir ett Clavia Nord sĂ„ blir det med klaviatur dĂ„ det Ă€r mest tĂ€nkt att hĂ€nga med pĂ„ spelningarna, men om det bara hade varit till studion sĂ„ hade helt klart rackmodellen varit mer intressant, eller om jag redan hade ett sunkigt stagepiano som jag bara ville ha nya ljud till.

Man fĂ„r tacka för gratulationen 🙂

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
  • 2 veckor senare...
Postat

Hur gick det med HD-köpet? Blev det sÄ bra som du tÀnkt dig? Befinner mig lite i samma situation: har tröttnat pÄ brist pÄ ADC och att det bara finns 12 auxar osv, sÄ det skulle vara intressant att höra dina första intryck av HD-vÀrlden.

/Chris

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.