Torre Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Jag vill göra mina inspelade midispÄr till audio... hur görs detta?
MusicNixon Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 (redigerat) Jag antar att dina MIDI-spĂ„r spelar ljud pĂ„ synthar som stĂ„r utanför datorn... alltsĂ„ hĂ„rdvarusynthar? Jobbar man med mjukvarusynthar kan man antagligen bounca ner spĂ„ret till en audio-fil. Ăr det hĂ„rdvarusynthar mĂ„ste du spela in ljudet frĂ„n dem. Lajna syntharna in i ljudkortet och spela in spĂ„r för spĂ„r (glöm inte att mute:a de andra MIDI-spĂ„ren). Om synthen spelar upp flera ljud samtidigt, sĂ„ kan du Ă€ven spela in hela mixen. Men dĂ„ blir det svĂ„rt att höja eller lĂ€gga effekter pĂ„ ljudet i efterhand. Redigerat 14 november 2004 av MusicNixon
Pluffo Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Varför finns det ingen "bölande-över-den-oerhört-bristfÀlliga-informationen-i-mÄnga-trÄdar"-smiley?
Pluffo Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Ăr det inte den du har som avatar Pluffo? TouchĂ©! đł
MusicNixon Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Jag var lite barskare nĂ€r jag först skrev inlĂ€gget, men jag tog bort det... fegade ur lite, Ă€r inte lika rutinerad Studioforum-rĂ€v. Men hĂ€r kommer "bölande-över-den-oerhört-bristfĂ€lliga-informationen-i-mĂ„nga-trĂ„dar"-smileyn: đ
hammagrella Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Jag vill göra mina inspelade midispĂ„r till audio... hur görs detta? Ăr det mjukvarusyntar och Cubase du kör (?) sĂ„ Ă€r det busenkelt, markera S (Solo) pĂ„ den MIDI-kanal du vill göra om och vĂ€lj sen File - Export Audio-fajl. Du kan dĂ€r vĂ€lja att sejva fajlen som ett track i ditt projekt.
Torre Postat 14 november 2004 TrĂ„dstartare Postat 14 november 2004 (redigerat) Glömde nĂ€mna att det va mjukvarusyntar(reason och nĂ„gra native instruments) och just cubase ...och ja jag e nybörjare vad det gĂ€ller midi đ men tackar sĂ„ mycket för hjĂ€lpen! đł Redigerat 14 november 2004 av Torre
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.