Jump to content
Annons

Avinstallera SX2 resp. SX3


svaleklev

Recommended Posts

Efter att ha installerat SX4 känner jag mig nu mogen för att avinstallera SX2 och troligen SX3 också.

När jag kikar på filerna som SX2 uninstaller'n vill ta bort så listas alla filerna i SX2 foldern men utöver detta så listas två font filer i C:\Windows\Fonts och 10 filer (av 14) i C:\Program\Steinberg\Asio.

Kan jag blåsa dessa filer med SX2 eller använder sig SX4 också av dem?

(Kör XP, SP3)

Redigerat av svaleklev
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Efter att ha installerat SX4 känner jag mig nu mogen för att avinstallera SX2 och troligen SX3 också.

När jag kikar på filerna som SX2 uninstaller'n vill ta bort så listas alla filerna i SX2 foldern men utöver detta så listas två font filer i C:\Windows\Fonts och 10 filer (av 14) i C:\Program\Steinberg\Asio.

Kan jag blåsa dessa filer med SX2 eller använder sig SX4 också av dem?

(Kör XP, SP3)

Om inte kan du väll bara installera SX4an igen? =)

Brukar ju finnas "Repair" som alternativ om du bara startar installationen igen.. eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör en backup på den katalogen om du är osäker o klistra tillbaka efter avinstallationen av SX2 / SX 3.

Jag avinstallerade SX 2 när jag samtidigt hade SX 3 installerat utan problem. Däremot har jag för mig att det frågades om jag ville behålla några delade filer och där är det kanske bra att vara försiktig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför avinstallera alls?

Jag har gamla oavslutade projekt liggande också och dessutom en del gamla projekt från Ataritiden - så jag har fortfarande VST32 installerat för att inte riskera problem när jag vill ta upp något gammalt. Mellan versionerna kan vissa saker gå förlorade om man har otur, som t ex automation i vissa fall - och om man har använt DirectX-pluggar, så fungerar de inte i C4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...