Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena!

Jag köpte för cirka ett halvår sedan en Roland FP-7. Jag är väldigt nöjd. Pianosamplingarna i kombination med mekaniken är fantastisk, och jag skulle gärna behållit den om det inte varit för att den är så ruskigt tung.

Detta funkar inte bra i kombination med att man gärna vill släpa den med sig kanske en gång i veckan eller liknande. Att inte ha instrumentet hemma skulle funka mindre bra på grund av de påtagliga abstinensbesvären som skulle uppstå.

Jag har kikat lite på Clavia Nord, men blivit aningen avskräckt av priserna. Mycket mer har jag inte utforskat.

Mina krav är väl relativt låga. Jag har gärna ett bra pianoljud, helst jämförbart med FP-7:ans, gärna också modulationsmöjligheter. Portabelt, hur det nu ska definieras, men ni förstår säkert, "Clavia Nord Stage stylish".

Priset? Helst under 15k.

Så vad finns det för alternativ?

Mvh Alexander.

Redigerat av Adhoct
Annons
Postat
Tjena!

Jag köpte för cirka ett halvår sedan en Roland FP-7. Jag är väldigt nöjd. Pianosamplingarna i kombination med mekaniken är fantastisk, och jag skulle gärna behållit den om det inte varit för att den är så ruskigt tung.

Detta funkar inte bra i kombination med att man gärna vill släpa den med sig kanske en gång i veckan eller liknande. Att inte ha instrumentet hemma skulle funka mindre bra på grund av de påtagliga abstinensbesvären som skulle uppstå.

Jag har kikat lite på Clavia Nord, men blivit aningen avskräckt av priserna. Mycket mer har jag inte utforskat.

Mina krav är väl relativt låga. Jag har gärna ett bra pianoljud, helst jämförbart med FP-7:ans, gärna också modulationsmöjligheter. Portabelt, hur det nu ska definieras, men ni förstår säkert, "Clavia Nord Stage stylish".

Priset? Helst under 15k.

Mvh Alexander.

Tjena

Ja till att börja med är det ju synd att du vill göra dig av med ett så bra piano, det är inte läge på att sätta lite krav på ev. bandkollegor som kan hjälpa dig bära när ni ska repa?

Nord stage 88an tappar du 6 kilo på, så om du kan hitta en sån begad kanske? Har inte några övriga jag direkt kan rekomendera,men har spelat en del på yamaha p-90, det låter helt ok för sin peng, väger gissningsvis runt 15 kg,(fp7 24 kg) men är inte på samma nivå som ditt fp7.

Man kan ju oxå tänka till lite på case, ett softcase går ju att kånka ner till bilen själv även om det är surt, medans hardcase nästan kräver två man som bär.

Men det där har du nog redan tänkt på...

Inte så mkt matnyttigt här, men lycka till

Postat
Tjena!

Priset? Helst under 15k.

Mvh Alexander.

Jag har både ett P-140 och P-120

Jag skulle reka P-12O av lite olika anledningar

tycker det pianot är värt pengarna om man får

det för under 6-7000 kr , ja om du kan klara

dej utan modulationshjul ....

Tjena

Ja till att börja med är det ju synd att du vill göra dig av med ett så bra piano, det är inte läge på att sätta lite krav på ev. bandkollegor som kan hjälpa dig bära när ni ska repa?

Nord stage 88an tappar du 6 kilo på, så om du kan hitta en sån begad kanske? Har inte några övriga jag direkt kan rekomendera,men har spelat en del på yamaha p-90, det låter helt ok för sin peng, väger gissningsvis runt 15 kg,(fp7 24 kg) men är inte på samma nivå som ditt fp7.

Man kan ju oxå tänka till lite på case, ett softcase går ju att kånka ner till bilen själv även om det är surt, medans hardcase nästan kräver två man som bär.

Men det där har du nog redan tänkt på...

Inte så mkt matnyttigt här, men lycka till

Postat

Sant som det sägs, det finns inte mycket alternativ. Hittils har jag använt ett uselt softcase, kanske ett hardcase eller ett bättre softcase är den bästa lösningen om ingen annan har något klockrent alternativ.

Jag får väl kanske leva med att bära tungt tills jag har ekonomi för ett Nordstage.

Förövrigt, hur är Nordsgtagens piano? Dvs, känsla, sampling, mekanik osv?

Mvh.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.