Jump to content
Annons

Soundslive.co.uk


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Annons
Någon med bra eller dålig erfarenhet av Soundslive.co.uk? De är en hel del billigare än vad tom Thomann är.

http://www.soundslive.co.uk/

Blanda inte ihop engelska pund med euro pengar nu bara för tecknen är ganska lika då kanske till och med denna sida är dyrare istället 😮

Nä, man kan välja ganska tydligt, det även med bokstäver Euro eller pund. Eller amerikanska dollar om man vill.

Det verkar inte vara många som handlat där ändå...

Link to comment
Dela på andra sajter

Släng iväg en beställning sen rapporterar du hur det gick 😮 Är själv galet sugen att handla lite från britterna med tanke på prisskillnaden på många varor. Har kikat en del på http://www.dv247.com/ och vissa grejer är de galet billiga på men andra inte. Någon som känner till fler brittiska återförsäljare som skickar till Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste runt lite på den där sidan. Uppfattar det inte som några konstigheter. Fasen va sugen ja blev nu då.... Hur ser elsystemet ut i Storbritannien? Att de kör 240v har jag koll på men hur ser kontakterna ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Goggla fram kontakterna via sök bilder vetja så får du reda på engelska kontakter 😄

Själv ska jag verkligen inte handla mer för jag har köpt orkester plug för över 6000 kronor så nu får det räcka ett tag 😛

Becker jag vet två affärer till som skickar till sverige från England

1) http://www.timespace.com/

2) http://www.headphoneworld.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hållit på tamefan i två dar nu och försökt beställa, det går fan inte alls. Först funkade inte Visakortshelvetet, sen lärde jag mig att ladda det via internetbanken, det gick inte ändå. Fy fan vad less jag är på datorer och allt skit. Att kontakta dem är omöjligt.

Det slutar väl med att jag köper från tyska Thomann fast de är dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomann är dyrast.

Musicstore i Tyskland (Europas största affär) är billigare.

Jag har bara handlat av Imuso och Dolphin Music, båda England.

Billigare än Thomann. Helnöjd.

En grej engelsmännen kör med (kanske därför överföringen inte funkar?), det är att man i vissa fall ska skicka (maila) scanningar av ens id-kort, hyresspecifikation etc. Bekräfta att du är du innan beställning. En gång var det just det som stoppade min transaktion. Vid andra tillfället visste jag om det innan jag brötade med betalning.

Senast jag läste på Soundslives sida dok, så skeppade de INTE till Sverige.

🙁

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomann är dyrast.

Musicstore i Tyskland (Europas största affär) är billigare.

Jag har bara handlat av Imuso och Dolphin Music, båda England.

Billigare än Thomann. Helnöjd.

En grej engelsmännen kör med (kanske därför överföringen inte funkar?), det är att man i vissa fall ska skicka (maila) scanningar av ens id-kort, hyresspecifikation etc. Bekräfta att du är du innan beställning. En gång var det just det som stoppade min transaktion. Vid andra tillfället visste jag om det innan jag brötade med betalning.

Senast jag läste på Soundslives sida dok, så skeppade de INTE till Sverige.

😎

//:debatt

Nu har jag varit och betalat via transfer på banken, verkade inte vara nå problems. DHL European road express ska leverera till Sverige och mig, hoppas jag. För Tascams nya 24 kanalare plus två st NT2-A och en AKG D112 och frakt fick jag pröjsa 886,99 pund typ 85 pund mindre än vad Musikbörsen tar enbart för Tascamen. Man kan ju undra hur det är möjligt att det skiljer så mycket? Att driva musikaffär i Sverige går väl inte snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag läste på Soundslives sida dok, så skeppade de INTE till Sverige.

😎

//:debatt

Om man klickar runt lite på Soundslives sida så framgår det rätt fort att dom skeppar till Sverige. 😱 Fraktkostnaden har däremot en förmåga att springa iväg om man handlar tunga prylar. Länk till deras FAQ hittar du här

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag varit och betalat via transfer på banken, verkade inte vara nå problems. DHL European road express ska leverera till Sverige och mig, hoppas jag. För Tascams nya 24 kanalare plus två st NT2-A och en AKG D112 och frakt fick jag pröjsa 886,99 pund typ 85 pund mindre än vad Musikbörsen tar enbart för Tascamen. Man kan ju undra hur det är möjligt att det skiljer så mycket? Att driva musikaffär i Sverige går väl inte snart.

Grymt! Själv är jag ett klick ifrån att själv handla från britterna. Hoppas allt går bra med frakt osv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag läste på Soundslives sida dok, så skeppade de INTE till Sverige.

😎

//:debatt

Om man klickar runt lite på Soundslives sida så framgår det rätt fort att dom skeppar till Sverige. 😱 Fraktkostnaden har däremot en förmåga att springa iväg om man handlar tunga prylar. Länk till deras FAQ hittar du här

Då får man väl köpa stativ i Sverige...

Thomann tog 150 kr he till dörren när jag köpte ganska tunga aktiva PA-lådor.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Thomann är dyrast.

Musicstore i Tyskland (Europas största affär) är billigare.

Jag har bara handlat av Imuso och Dolphin Music, båda England.

Billigare än Thomann. Helnöjd.

En grej engelsmännen kör med (kanske därför överföringen inte funkar?), det är att man i vissa fall ska skicka (maila) scanningar av ens id-kort, hyresspecifikation etc. Bekräfta att du är du innan beställning. En gång var det just det som stoppade min transaktion. Vid andra tillfället visste jag om det innan jag brötade med betalning.

Senast jag läste på Soundslives sida dok, så skeppade de INTE till Sverige.

☺️

//:debatt

hyresspecifikation? 😲 Vad menas med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får man väl köpa stativ i Sverige...

Thomann tog 150 kr he till dörren när jag köpte ganska tunga aktiva PA-lådor.

Verkar bero på vilken butik man handlar av. Vad jag lyckats klura ut så styrs frakten från Soundslive av antalet kolli & vilkt. Däremot verkar http://www.dv247.com/ ha en fast fraktkostnad på 16 pund oavsett mängd. Har visserligen inte testat men det står i FAQ iaf. ☺️

Hur lång leveranstid får du räkna med?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...