Jump to content
Annons

Grafikkort PCIe NVIDIA för 2 skärmar


Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)

Tjena alla datanördar! 😆

Jag undrar om det finns nåt grafikkort med NVIDIA-kretsar för PCIe med kylflänsen uppåt istället för neråt så att kylflänsen inte skymmer en PCIe plats?

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har valt ett Leadtek PX9500GT till burken som jag i bästa fall hinner pilla ihop under helgen. Det har inte kylflänsen på baksidan av kortet, men flänsen går kant i kant med plåten, så den borde inte sitta ivägen för nästa kort, tror jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena alla datanördar! 😮

Jag undrar om det finns nåt grafikkort med NVIDIA-kretsar för PCIe med kylflänsen uppåt istället för neråt så att kylflänsen inte skymmer en PCIe plats?

Vet inte om det här hjälper, men titta på thermaltake vga kylning:

http://www.thermalright.com/new_a_page/pro...cooler_hr11.htm

hr-11-2.jpg

Redigerat av noztra
Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser ut att inte ha så farligt hög fläns - ungefär som mitt, men mitt kort har heatpipes som leder bort värmen till flänsar på kortets kant. Jag tycker det känns lite säkrare än att ha enfläns som enbart ligger på kortets undersida, eftersom värmen ju stiger och alltså värmer upp hela kortet med den varianten som har flänsar enbart under kortet...

När jag letade efter bild på mitt kort, så upptäckte jag att det finns samma modell med antingen fläkt eller heatpipe-kylning, så det gäller att välja rätt... 😮

winfast_px9500gt_gddr3he_3.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Ett GA 7300 gs är smalt och fint och funkar så bra på ett GA EP45-DS3 (och även ett GA P35-DS3R) moderkort som då har nästa fullstorlek PCIe på betryggande avstånd, tyst som en viskning och ganska billigt och levererar till och med quartz extreme, quartz gl och rotation under leo 10.5.4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...