Jump to content
Annons

Grafikkort PCIe NVIDIA för 2 skärmar

Recommended Posts

Guest Analogfreak
Posted (edited)

Tjena alla datanördar! 😆

Jag undrar om det finns nåt grafikkort med NVIDIA-kretsar för PCIe med kylflänsen uppåt istället för neråt så att kylflänsen inte skymmer en PCIe plats?

Edited by Analogfreak
Annons
Posted

Jag har valt ett Leadtek PX9500GT till burken som jag i bästa fall hinner pilla ihop under helgen. Det har inte kylflänsen på baksidan av kortet, men flänsen går kant i kant med plåten, så den borde inte sitta ivägen för nästa kort, tror jag...

Guest Analogfreak
Posted

1728_l.jpg

Annars kanske det här funkar... Vad tror du Claes? 😮

Posted

Det ser ut att inte ha så farligt hög fläns - ungefär som mitt, men mitt kort har heatpipes som leder bort värmen till flänsar på kortets kant. Jag tycker det känns lite säkrare än att ha enfläns som enbart ligger på kortets undersida, eftersom värmen ju stiger och alltså värmer upp hela kortet med den varianten som har flänsar enbart under kortet...

När jag letade efter bild på mitt kort, så upptäckte jag att det finns samma modell med antingen fläkt eller heatpipe-kylning, så det gäller att välja rätt... 😮

winfast_px9500gt_gddr3he_3.jpg

Guest Analogfreak
Posted

Det här kortet har jag idag. Kylflänsen är ivägen för nästa kortplats. 😮

bigimg.jpg

Guest anarkisten1
Posted

Ett GA 7300 gs är smalt och fint och funkar så bra på ett GA EP45-DS3 (och även ett GA P35-DS3R) moderkort som då har nästa fullstorlek PCIe på betryggande avstånd, tyst som en viskning och ganska billigt och levererar till och med quartz extreme, quartz gl och rotation under leo 10.5.4.

Posted
Det här kortet har jag idag. Kylflänsen är ivägen för nästa kortplats. 😳

bigimg.jpg

Jag ser ju att det är ett rymdskepp, men hur snabbt går det? Warp 10?