martinm Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 (edited) LÅTNAMN: Afro organic symphony ARTIST/GRUPP: martin GENRE: afrosymfoni LÅTLÄNGD:3,07 min KOMPOSITÖR: martin PRODUCENT: martin EV. MEDVERKANDE: nä INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 2,9 megabyte STATUS: Färdig demo Jag satt och lekte med keyboarden häromdan. Plötsligt uppstod det något symfoniliknande, så jag spelade in det och slängde på lite afrorytmer. Jag tycker det blev rätt så trevligt. Vad tycker du? martinm afroorganicsymphony.mp3 Edited January 8, 2006 by martinm Link to comment Share on other sites More sharing options...
MusicGene Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Grymt otajt trumljud i brejken. Jag tycker inte heller det låter så mycket afro över det om jag ska vara ärlig... Låten hänger inte riktigt ihop i de olika delarna och trumljuden är dåliga och sitter inte ihop med resten. Kanske Lägga på mycket reverb och knuffa bak dom i mixen samt tajta till brejket. Annars är det skönt ljud i orgeln och stråkarna. Det återstår en hel del arbete att mixa. Själva melodierna funkar, men arra lite mer på brejken så det inte blir så tunt där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karl Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Svar nepp men jag lyssna på en annan när jag ändå var igång, Had it all som iofs går lite stolpigt men kalaslåt och sång även om sången behöver plockas fram en aning men eloge ändå till så mycket audiospår.Ett annat trumkomp som rullar på lite bättre vore nice....sorry för att jag skriver om fel låt ....men... 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nattvaktaren Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Nja... På med en hård kick och så lite synt-stabs. Måste den vara så många toner? Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Nu är den där Lasse Holm sådär hård och kantig och ironisk igen....... 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
djonas Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 Det funkar men som sagts tidigare så håller jag med om att inte låter så mycket afro över det hela. 😄 Annars har du skönt ljud på orgeln framför allt och du använder snygga och enkla ackordproggretioner som tilltalar mig. 🙂 Jag skulle föreslå mer pampig bakgrund till den fina orgeln. 😳 Ciao! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts