Konny Postat 5 oktober 2008 Postat 5 oktober 2008 är något av en nybörjare har ett roland stagepiano som kopplas in analogt eller med midi, ska också koppla in en mikrofon för sång. har använt reason som jag rewired till cubase innan. men det är så mycket att sätta sig in i och jag skulle gärna vilja ha ett enklare program så jag kan börja spela in min musik så fort som möjligt. vill ändå att det ska vara professionelt och ha trummaskinatt, att man kan manipulera rösten OSV musiken jag ska göra är väl någon Pop/rock/elektronisk/hiphop - finns det? skulle Studio FX vara något? Tacksam för svar
Opus99 Postat 5 oktober 2008 Postat 5 oktober 2008 Kan du tänka dig att skippa midi-inspelning, så kan Adobe Audition vara ett väldigt intuitivt val att börja jobba med. Annars skulle jag föreslå att du kikar på Steinberg Sequel, Sony Acid eller Mackie Tracktion.
Konny Postat 8 oktober 2008 Trådstartare Postat 8 oktober 2008 Ok, tror jag börjar med att titta på FL och är jag inte nöjd med det undersöker jag Adobe Audition. tack för svaren
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.