Jump to content
Annons

Dålig feedback


nattvaktaren (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 70
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tycker att det räcker att man har någonting konstruktivt att komma med, utifrån sin upplevelse. Att tala om att "begripa" måste vara fel väg att gå. I vilket skede "begriper" man tillräckligt för att tycka? Ja, det blir ju lite svårt att definiera och då är man tillbaka där man började, det är upp till en själv att avgöra.

Man får väl, som någon föreslog, ange vad man är intresserad av för eventuell genremässig kritik, om man nu är ointresserad av vad folk som inte "begriper" tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Tycker att det räcker att man har någonting konstruktivt att komma med, utifrån sin upplevelse. Att tala om att "begripa" måste vara fel väg att gå. I vilket skede "begriper" man tillräckligt för att tycka? Ja, det blir ju lite svårt att definiera och då är man tillbaka där man började, det är upp till en själv att avgöra.

Man får väl, som någon föreslog, ange vad man är intresserad av för eventuell genremässig kritik, om man nu är ointresserad av vad folk som inte "begriper" tycker.

Du har en poäng, men att tycka vad man vill och säga vad vill är ju ok. Man behöver ju överdriva. Annars får ni ju skapa en mall för en feedback recension skall se ut. Annars får man ju tala fritt, om det nu skall vara kontrollerad och politiskt korrekt kritik

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Nattvaktaren. Ett förslag dock. Eftersom vi verkar ha lite olika åsikter om vad vi vill FÅ kritik på och GE kritik på, skulle man inte kunna hamra in lite om vad man vill ha synpunkter på? Om man har gjort en låt man själv tycker är kanon så är man nöjd med detta. Då kanske man bara vill ha respons på mixning, arr eller något sådant. Skriv ett par rader om vad det är Du vill ha respons på och så kan vi väl försöka lova att respektera det? Det blir ju faktiskt lite tråkigt om de som är duktiga på sin grej, tröttnar på oss andra och lämnar forumet. Det är ju de vars demos låter bäst som jag vill fråga mest.

För övrigt är det Nattvaktaren tar upp ett problem när det gäller recensioner av konserter och skivsläpp också. Hur många gånger har man inte läst en recension som börjat typ: "Ja g har aldrig varit nåt stort fan av....." och liknande. Priset tog väl Mats Olsson när han, inför en Rainbow-konsert för många år sedan, fick en helsida i Expressen. Rubriken löd: "Tillbaka till gravkammaren" över en bild på Ritchie Blackmore. Underrubriken löd: "Gå inte på konserten ikväll"!!!!! Han fick en helsida där han recenserade konserten INNAN den hade varit!!!! Jag gillar inte gammeltjo, därför lämnar jag recenserandet till dem som förstår sig på denna musikform.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Håller med Nattvaktaren. Ett förslag dock. Eftersom vi verkar ha lite olika åsikter om vad vi vill FÅ kritik på och GE kritik på, skulle man inte kunna hamra in lite om vad man vill ha synpunkter på? Om man har gjort en låt man själv tycker är kanon så är man nöjd med detta. Då kanske man bara vill ha respons på mixning, arr eller något sådant. Skriv ett par rader om vad det är Du vill ha respons på och så kan vi väl försöka lova att respektera det? Det blir ju faktiskt lite tråkigt om de som är duktiga på sin grej, tröttnar på oss andra och lämnar forumet. Det är ju de vars demos låter bäst som jag vill fråga mest.

För övrigt är det Nattvaktaren tar upp ett problem när det gäller recensioner av konserter och skivsläpp också. Hur många gånger har man inte läst en recension som börjat typ: "Ja g har aldrig varit nåt stort fan av....." och liknande. Priset tog väl Mats Olsson när han, inför en Rainbow-konsert för många år sedan, fick en helsida i Expressen. Rubriken löd: "Tillbaka till gravkammaren" över en bild på Ritchie Blackmore. Underrubriken löd: "Gå inte på konserten ikväll"!!!!! Han fick en helsida där han recenserade konserten INNAN den hade varit!!!! Jag gillar inte gammeltjo, därför lämnar jag recenserandet till dem som förstår sig på denna musikform.

Håller med dig, man bör specifera vad man reda på, annars är risken att folk börjar kötta oväsentliga saker som smak. Jag gillar inte techno eller rock så jag tycker de kass osv. Även om man inte gillar tex rock kan man ju diskutera vad man tycker om själva mixen..

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Så folk får inte uttrycka och tycka som de vill, skärpning

Erik, du kan omöjligt ha läst igenom tråden innan du postar en så urbota korkad kommentar.

Om det funnits en ignore-funktion på detta forum skulle du fått äran att bli den första på min lista.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)
Så folk får inte uttrycka och tycka som de vill, skärpning

Erik, du kan omöjligt ha läst igenom tråden innan du postar en så urbota korkad kommentar.

Om det funnits en ignore-funktion på detta forum skulle du fått äran att bli den första på min lista.

Jag uttryckte bara min åsikt i ämnet:

Håll dig till ämnet om du måste kritisera mig gör det här i denna tråden:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=6494

Tack på förhand,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Jag uttryckte bara min åsikt i ämnet:

Nej, det gjorde du inte.

Det du klämde ur dig var inget annat än ett hån mot alla oss som tar ämnet på allvar.

Vi är ganska många som i denna tråd stött och blött frågan om vilken sorts feedback man önskar. Krångligt och svårt ämne, som du säkert upptäcker om du läser igenom vad som sagts.

Att summera de långa och (kanske onödigt) omständiga inläggen i tråden med idiotreplik "Så folk får inte uttrycka och tycka som de vill, skärpning" visar på ett förakt inför dom som verkligen tagit sig tid att diskutera ämnet.

Du tillför inte ett smack.

Det finns ingenting i din mening som tyder på att du tar ämnet på allvar.

Förstår du?

Faktum är att inte ens din egen postcount (som jag gissar att du är extremt mån om) påverkas att ditt usla inlägg - eftersom denna tråd ligger i off-topic.

Jag skulle inte bry mig om dig och din infantila stil om jag inte vore förbannad just nu: Förbannad för att mitt favoritforum fylls av en massa trams.

Gör oss alla en tjänst och försvinn.

Stick bara.

Pys.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik Hofstein (oregistrerad)

Jag uttryckte bara min åsikt i ämnet:

Nej, det gjorde du inte.

Det du klämde ur dig var inget annat än ett hån mot alla oss som tar ämnet på allvar.

Vi är ganska många som i denna tråd stött och blött frågan om vilken sorts feedback man önskar. Krångligt och svårt ämne, som du säkert upptäcker om du läser igenom vad som sagts.

Att summera de långa och (kanske onödigt) omständiga inläggen i tråden med idiotreplik "Så folk får inte uttrycka och tycka som de vill, skärpning" visar på ett förakt inför dom som verkligen tagit sig tid att diskutera ämnet.

Du tillför inte ett smack.

Det finns ingenting i din mening som tyder på att du tar ämnet på allvar.

Förstår du?

Faktum är att inte ens din egen postcount (som jag gissar att du är extremt mån om) påverkas att ditt usla inlägg - eftersom denna tråd ligger i off-topic.

Jag skulle inte bry mig om dig och din infantila stil om jag inte vore förbannad just nu: Förbannad för att mitt favoritforum fylls av en massa trams.

Gör oss alla en tjänst och försvinn.

Stick bara.

Pys.

Kan du rikta kritiken mot mig i denna tråden:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=6494

Du smutsar ju ner din tråd med menninglösa negationer, du gillade inte min åsikt och börja diskutera mig som person istället. Det bidrar till trams och annat.. Så skyll inte på mig att du blir arg smutsar och tramsar ner din egen tråd..

Jag hänvisade redan innan till den tråden mot kritik mot mig som person, för jag vill inte smutsa ner trådar..

Tar den igen, eftersom du missat den innan:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=6494

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har ett betygsystem så kan man ha med ett alternativ som är lite fult, typ:

5

4

3

2

1

-15

Så gjorde jag på mitt senaste, och det filtrerar bort mindre seriösa väldigt bra måste jag säga.

edit förbannade särskrivningar 🙂

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med betygsystem funkar egentligen inte alls. Postar jag nån liten trudelutt så är jag nästan bara intresserad av vad som skrivs i tråden, inte så mycket vad folk röstar. Där får man ju ett bra grepp om hur insatta folk är, och kan välja ut den konstruktiva kritiken som man vill. Att folk klankar ner och inte har nån vettig motivation får man leva med, det är ju bara att skita i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...