Jump to content
Annons

AKG C414 LTD


ColdBlooded

Recommended Posts

BestĂ€llde mig precis en C414, la ett par hundra extra o tog limited för jag tyckte den var snyggare 😛 Har tĂ€nkt att ha den pĂ„ hihat, sĂ„ng, kanske gitarr. Men jag har hört att den skall lĂ„ta bra pĂ„ det mesta. Är det nĂ„gon som har nĂ„gra erfarenheter eller tips kanske? //ColdBlooded

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
BestĂ€llde mig precis en C414, la ett par hundra extra o tog limited för jag tyckte den var snyggare 😛 Har tĂ€nkt att ha den pĂ„ hihat, sĂ„ng, kanske gitarr. Men jag har hört att den skall lĂ„ta bra pĂ„ det mesta. Är det nĂ„gon som har nĂ„gra erfarenheter eller tips kanske? //ColdBlooded

Jag har sett och lÀst att den anvÀnts till virvel, pukor, överhÀng med mera och pÄ baskabinetter. Har dock för mig att det Àr lite olika karaktÀrer beroende pÄ vilken beteckning de har (XLS och alla de andra som finns). MvH

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Elof (oregistrerad)
BestĂ€llde mig precis en C414, la ett par hundra extra o tog limited för jag tyckte den var snyggare 🙂 Har tĂ€nkt att ha den pĂ„ hihat, sĂ„ng, kanske gitarr. Men jag har hört att den skall lĂ„ta bra pĂ„ det mesta. Är det nĂ„gon som har nĂ„gra erfarenheter eller tips kanske? //ColdBlooded

Ingen erfarenhet av just LTDversionen. Men i allmÀnhet sÄ Àr ju C414 vÀldigt allround.

Ett bra komplement till sm57a om man vill ha ett tajt ljud pÄ gitarrlÄda, har Àven fÄtt riktigt bra ljud vid basinspelning.

Fina pÄ pukor, kagge och sÄklart OH. Vissa röster lÄter ocksÄ jÀttebra i en 414. Piano kan ocksÄ lÄta vÀldigt fint.

Det man kan sammanfatta karaktÀren med Àr vÀl att den Àr "tajt" och "snabb", dÀrav kan vissa uppleva ljudet lite kallt och sterilt.

En C414 kan sÀkert vara helt fel vid vissa inspelningstillfÀllen, men chansen Àr rÀtt stor att den gör sig bra pÄ nÀstan alla instrument.

Bra mikrofon att ha, en sÀker utgÄngspunkt dÄ man iaf kan veta att man inte ska klaga pÄ mikrofonen om inspelningen rÄkar bli kass...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Som instrumentmik Àr den guld för det mesta, men pÄ sÄng gillar jag den inte alls, alldeles för tunn och diskantig, men för vissa sÄngare funkar ju det. Men den Àr inte sÄ himla allround pÄ sÄng i mitt tycke.

Trots detta tror jag du kommer fĂ„ mycket lycka av den iom att den gĂ„r utmĂ€rkt att anvĂ€nda till i stort sett allt annat 😳

(dock skulle inte jag anvĂ€nda den till hihat, kĂ€nns för lyxigt 😆)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...