Jump to content
Annons

Mix/referenslurar 1500 kr


nilsemil

Recommended Posts

Annons

Ta en titt på Audio-Technica ATH-M50. helt otroligt bra lur på alla sätt och vis. Förutom att den har ett brett och rakt frekvensomfång så ger den en stereobild med djup som jag aldrig har hört i ett par lurar tidigare. De är förvisso inte öppna men har många av de goda egenskaper som en öppenlur brukar ge.

Red. Jag ser att du själv har ett par redan. Nöjd?

Redigerat av FredrikF
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att de inte är öppna, men jag är väldigt nöjd med Beyer DT250 som vi precis köpte ni ett gäng av, framförallt är de väldigt sköna och därmed inte jobbiga att ha på sig under längre pass.

Annars skulle jag nog rekommendera att hitta ett par Sennheiser HD600 beggat eller punga ut de extra 500 kronorna som behövs, mycket bättre referenslur finns inte i mitt tycke 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ryssen (oregistrerad)

Ang. AKG K-601 vill jag höja ett förmaningens finger! Kör själv med dem o uppfattar dem som väldigt återhållna i basen, vilket gör det svårt att få överblick vad som händer där o hur balansen i ljudbilden ser ut.

Nu kör inte jag med någon dedikerad hörlursförstärkare så jag kanske saknar krämen för att sparka liv i dem.

Som jag frågar i denna tråd: https://www.studio.se/index.php?showtopic=56356 upplever ni som förordar K-601 inte detta eller ligger det i förstärkningen / vana?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker så ett slag för att du/han väntar och beställer ett par Ultrasone Proline 2500 från Headphoneworld.com... de kostade ~2200-2300 kronor när jag köpte därifrån för ca. en månad sedan. Det är enormt bra pris för en lur som egentligen kostar 1000-1500 kr mer normalt.

Betalade själv med Visa åt dem och hade lurarna hem till dörren från England på två dagar!

Fantastiska lurar som återger högsta top till lägsta lågt med en bra balans, de sitter bra på huvudet och tröttar inte ut en. Satsa lite mer och don't look back! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker så ett slag för att du/han väntar och beställer ett par Ultrasone Proline 2500 från Headphoneworld.com... de kostade ~2200-2300 kronor när jag köpte därifrån för ca. en månad sedan. Det är enormt bra pris för en lur som egentligen kostar 1000-1500 kr mer normalt.

Betalade själv med Visa åt dem och hade lurarna hem till dörren från England på två dagar!

Fantastiska lurar som återger högsta top till lägsta lågt med en bra balans, de sitter bra på huvudet och tröttar inte ut en. Satsa lite mer och don't look back! 🙂

Listpriset för de nya Pro2500 är 3195:-.

Den gamla modellen heter Proline2500 och har sålts ut väldigt billigt för att den nya modellen kom. Ljudet är likadant, så om någon fortfarande har kvar Proline2500 och har satt ner priset på en trevlig nivå, så är det ett klockrent fynd! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur stor skillnad gör egentligen hörlursförstärkare? Blir det bättre/fylligare ljud än att köra dem genom mixerbordet?

Om inte ljudkortet orkar driva lurarna får du inte ut allt vad de kan prestera. Du tappar botten och ljudbild. Jag märker att mitt Apogee Duet ljudkort inte orkar driva mina Sennheiser HD201 som är mer en budget än referens lur. Ska investera i en passiv attenuator som Claes tjatat om att det heter. Så nu kommer man ihåg det också 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

jag köpte ATH50 men är inte speciellt nöjd med dom. tycker de har en skimrande diskant som inte riktigt gör sig när man mixar.

använder ett par sennheiser HD600 som jag gillar bättre, men de är rätt gamla, kanske de är lite fadda i diskanten på ett sätt jag gillar. kan

hörlurar ändra karaktär?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Beyer dynamic DT770. Riktigt bra slutna lurar som sitter ruskigt skönt. Inga som man blir trötta av att sitta längre tider med. Bra basåtergivning. Tycker personligen att dom ljudmässigt påminner om KRK vxt8 om man ska jämföra med monitorer. (Generellt) Förstår att det blir en fälla annars, som, vilket rum är det hur är rummet isolerat hur stort etc etc. Men i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...