Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Har nyss köpt en Joemeek ThreeQ som komplement till min Studio Projects VTB-1 och just nu känns det som att jag kan pensionera den senare....är istället sugen på en till Joemeek ThreeQ så att jag kan ha en till sång och en till akustisk gitarr utan att behöva skruva och koppla om.

Om man jämför ThreeQ med t.ex. den dyrare OneQ...skiljer det ngt i ljudkvalitet på mickförstärkare, kompressor och eq eller har den senare bara mer funktionalitet i form av de-esser, enhancer och digitala utgångar?

tack

petri

Annons
Postat

Det är förstås samma karaktär på grundljudet (Man väljer ju en Joemeek om man vill ha det soundet), men så har de lagt till möjlighet att koppla in en transformator på ingången och lite annat. Alla delar kostar. Att det sedan är A/D-omvandlare i den, gör förstås också att priset åker upp en bit. Jag har inte jämfört alla bredvid varandra, men upplever att man får ännu lite bättre ljud i de dyrare (kan förstås delvis vara placebo-effekt när man vet att de är dyrare, men jag tror inte att det är enbart det...). Eventuellt kan du nöja dig med en SixQ, som har möjlighet till trafoingång, men som inte är så farligt mycket dyrare än ThreeQ - eller ja, nästan det dubbla, men ändå... 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.