Jump to content
Annons

Accelerera en ljudfil

Recommended Posts

bassnerd (oregistrerad)
Postat

Jag skulle vilja accelerera hastigheten på min ljudfil från 0 bpm till orginalhastigheten så att det låter typ som en bil som accelererar. Alltså både pitch och speed ska öka under några sekunder. Vilket program kan man göra det i? Finns det någon färdig effekt/funktion för sånt i något program? Jag kör Cubase SX3 och Adobe Soundbooth på PC och har lite övriga gratisprogram, även tillgång till en Mac med Garageband.

Annons
Postat
Jag skulle vilja accelerera hastigheten på min ljudfil från 0 bpm till orginalhastigheten så att det låter typ som en bil som accelererar. Alltså både pitch och speed ska öka under några sekunder. Vilket program kan man göra det i? Finns det någon färdig effekt/funktion för sånt i något program? Jag kör Cubase SX3 och Adobe Soundbooth på PC och har lite övriga gratisprogram, även tillgång till en Mac med Garageband.

Adobe Audition kan göra det, jag är inte säker på Soundbooth.

Ett alternativ är om du har en mjukvarusampler, då kan du ladda in filen och använda pitchbenden.

bassnerd (oregistrerad)
Postat

Tackar! :rolleyes:

Men jag är lite newbie på det här...

Claes: Vad ska jag göra med dll-filen som jag tankat från din länk?

Opus99: Jag hittade den här som verkar gratis:

http://www.discodsp.com/highlife/

Testar att installera den imorgon.

Postat
Tackar! :rolleyes:

Men jag är lite newbie på det här...

Claes: Vad ska jag göra med dll-filen som jag tankat från din länk?

Den lägger du bara i vstplugins-mappen, så får du upp den i plugin-listan när du startar sedan. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.