Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Installerade precis om XP på datorn. Men texten blir liksom suddig/för smal. Jag löste detta problem förra gången jag ominstallerade XP, genom någon inställning, men jag minns inte hur jag bar mig åt. Har letat som en tok och testat massa inställningar i egenskaper osv, men inget verkar vara den rätta inställningen.

Jag har installerat drivrutiner till grafikkortet.

Hmm, vad kan det va?

Annons
Postat
  Riffraff sa:
Installerade precis om XP på datorn. Men texten blir liksom suddig/för smal. Jag löste detta problem förra gången jag ominstallerade XP, genom någon inställning, men jag minns inte hur jag bar mig åt. Har letat som en tok och testat massa inställningar i egenskaper osv, men inget verkar vara den rätta inställningen.

Hmm, vad kan det va?

Funderar på om det kunde ha att göra med vilken upplösning du valt att ha. Min skärm klarar av 1680x1050 och det är det jag alltid använder. Ställer jag in en sämre upplösning, tex 1024x768 så blir allt suddigare. Detta hände inte på min tidigare dator, vad jag kommer ihåg. Då blev allt större bara.

Förresten, ajdå, kom på att jag gav mig på en gissning här, det borde jag kanske inte göra... Läs här: https://www.studio.se/index.php?showtopic...;hl=sluta+gissa

Postat
  FlyRider sa:
  Riffraff sa:

Hmm, vad kan det va?

Funderar på om det kunde ha att göra med vilken upplösning du valt att ha. Min skärm klarar av 1680x1050 och det är det jag alltid använder. Ställer jag in en sämre upplösning, tex 1024x768 så blir allt suddigare. Detta hände inte på min tidigare dator, vad jag kommer ihåg. Då blev allt större bara.

Förresten, ajdå, kom på att jag gav mig på en gissning här, det borde jag kanske inte göra... Läs här: https://www.studio.se/index.php?showtopic...;hl=sluta+gissa

Min skärm klarar också 1680x1050. Det är det jag kör på nu, och det är ändå suddigt.

Hehe, alla gissningar är välkomna här 😛

Postat

hmm, nu när jag ändrade skrivbords-bakgrund till nån bild, ist för bara svart, såg jag att texten har feta skuggor. Går det att ändra det nånstans mån tro?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.