Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har spelat in ett audiospÄr frÄn min synth in pÄ cubase sx och sÄ vill jag komplettera med nÄgra toner till men dÄ lÀgger sin 2:a inspelningen som ett nytt clip pÄ samma spÄr...

och nÀr jag anvÀnder "glue" för att lÀgga samman dom sÄ hörs enbart 2:a inspelningen pÄ dom stÀllena dÀr clipen överlappar varandra...

Kan man göra sÄ att bÀgge clipen lÀggs samman till ett enda och att man dÄ hör bÄda inspelningarna? och hur gör man?

Annons
Postat

I senaste numret av Studio fanns ett tips om detta i Cubase-delen. LĂ€s den vetja :rolleyes:

Postat

Den andra clip'en tystar den första nÀr den spelas, sÄ för att överlappa tvÄ tagningar kan du lÀgga dom pÄ varsitt spÄr..sen kan du markera bÄda och göra en bounce

Är du riktigt om dig o kring dig kan du göra en crossfade..

Men det lÄter som om den andra tagningen egentligen Àr en lÀngre inspelning med lÄng tystnad innan sjÀlva ljudet börjar..

IsÄfall kan du dubbelklicka pÄ den parten och redigera bort tystnaden i Cubase vÄgformseditor.. du markerar bara det som Àr "silence" och trycker <delete>

Det kan dÄ hÀnda att den frÄgar om du vill göra en ny fil eller göra Àndringen pÄ befintligt clip.

TÀnk pÄ att om du har kopierat clip'et flera gÄnger och sen gör filen kortare, kommer det pÄverka alla kopior.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.