PanicProne Postat 18 september 2008 Postat 18 september 2008 Har nyss skaffat ett Toneport UX2-kort. Gearbox funkar bra men hur gör man för att spela in i garage band med det? Med gearbox behöver man ju köpa en plugin har ja hört.. Men för att kunna anvÀnda kortet (toneporten) för o spela in i garage band hur göör jag? Jag har stÀllt in toneport som ljud in och ut. Jag har skapat grundspÄr i garageband och valt toneport som in osv. Men jag fÄr ingen respons.. och nÀr ja sedan klickar pÄ att spela in sÄ fastnar inget. SnÀlla hjÀlp mig! Har redan kollat line 6 och övriga forum sÄ en löjligt detalgrik beskrivning om hur man gör sku sitta fint. //Sean
PanicProne Postat 22 september 2008 TrÄdstartare Postat 22 september 2008 Help a poor unintellegent man. Please? Anybody?
Amis Postat 2 oktober 2008 Postat 2 oktober 2008 Help a poor unintellegent man. Please? Anybody? Kan dessvÀrre inte mycket om ditt ljudkort men förmodligen har den ett flertal utgÄngar, och för att Garageband ska svÀlja ljud mÄste du ange VILKEN utgÄng du avser att anvÀnda. Testa det hÀr; (Inga garantier att det funkar dock;) 1: Ta fram Garageband. 2: Koppla först NU in ljudkortet. (Nu bör du fÄ upp en ikon för ditt ljudkort nÄgonstans.) 3: Klicka pÄ ikonen. 4:Leta upp den specifika utgÄngen du ska anvÀnda och vÀlj den. Hoppas det funkar!
Lassebasse Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 Har nyss skaffat ett Toneport UX2-kort. Gearbox funkar bra men hur gör man för att spela in i garage band med det? Med gearbox behöver man ju köpa en plugin har ja hört.. Men för att kunna anvÀnda kortet (toneporten) för o spela in i garage band hur göör jag? Jag har stÀllt in toneport som ljud in och ut. Jag har skapat grundspÄr i garageband och valt toneport som in osv. Men jag fÄr ingen respons.. och nÀr ja sedan klickar pÄ att spela in sÄ fastnar inget. SnÀlla hjÀlp mig! Har redan kollat line 6 och övriga forum sÄ en löjligt detalgrik beskrivning om hur man gör sku sitta fint. //Sean Hmm, har du stÀllt in MAC:ens ljudinstÀllningar? Dvs att ljud in Àr Toneport (ja och ljud ut ocksÄ iom att du lyssnar kanske via den?)? Man kan ju stÀlla in bÄde i datorns grundinstÀllningar OCH i garageband. Tror jag höll pÄ o fixade med det nÀr jag skaffade min UX2:a för nÄgra veckor sedan. Lycka till! //Larsa
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.