Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! Gammal musikskapare här som har haft en paus.

Numer bor jag i en liten studentetta, har 1 stycken B1a mick, litet mixerbord samt gitarr och förstärkare. Tänkte börja skapa musik igen, men vill INTE ha ett stort midikeyboard pga platsbrist/onödighet. Hade tänkt mig ett liten midicontroller istället då gitarren är huvudinstrumentet.

I datorväg har jag endast en Macbook c2d upphottad med mer ram samt mer hårddiskutrymme. Var på väg att köpa M-Audio Oxygen 8, men nu hittade jag U-control UMA25S från Behringer istället....

Då den produkten är rätt färsk på marknaden så finns inga större recensioner att läsa precis, så jag tänkte höra om någon här använt spektaklet?

Kan ju vara smidigt att ha den då den har inbyggt ljudinterface tänkte jag.... Vet ju dock att Behringer i allmänhet brukar få "skit" pga bristande kvalitet.

Någon som har något råd? Tänker inte lägga mer än 1200 på detta lilla midiklaviatur.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
  Tobb sa:
Tjena! Gammal musikskapare här som har haft en paus.

Numer bor jag i en liten studentetta, har 1 stycken B1a mick, litet mixerbord samt gitarr och förstärkare. Tänkte börja skapa musik igen, men vill INTE ha ett stort midikeyboard pga platsbrist/onödighet. Hade tänkt mig ett liten midicontroller istället då gitarren är huvudinstrumentet.

I datorväg har jag endast en Macbook c2d upphottad med mer ram samt mer hårddiskutrymme. Var på väg att köpa M-Audio Oxygen 8, men nu hittade jag U-control UMA25S från Behringer istället....

Då den produkten är rätt färsk på marknaden så finns inga större recensioner att läsa precis, så jag tänkte höra om någon här använt spektaklet?

Kan ju vara smidigt att ha den då den har inbyggt ljudinterface tänkte jag.... Vet ju dock att Behringer i allmänhet brukar få "skit" pga bristande kvalitet.

Någon som har något råd? Tänker inte lägga mer än 1200 på detta lilla midiklaviatur.

Finns hyfsat bra midiklaviatur för en tusing. Har du kollat på thomann?Lite dålig koll på midiklaviatur men dem är ju billigare än svenska butiker på det mesta så. Annars kan du få tag i en bra för det priset på beggmarknaden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.