Jump to content
Annons

DOMÄN


Curry_Man

Recommended Posts

Hej på er alla. Hade tidigare en musiksajt hos Loopia där andra kunde få möjligthet att ladda upp sina låtar och sedan få dem betygsatta av lyssnare (orientalisk musik)

Vissa besökare kom åt mina personliga uppgifter såsom mobilnr och adress då man anger det när man registrerar domänen. Kunde få samtal ibland mitt i natten/massa mail.

Hur kommer man runt detta, har kolla med "whois" sökning på många domäner där det står en annan domännamn som ägare tex. Men enligt loopia kan jag inte kringå dett fastän det existerar.

Man kanske skall köpa domän utanför sverigen? Vet som sagt inte. Någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har mina domäner registrerade hos http://www.godaddy.com - och där kan man välja att skydda uppgifterna (mot en extra kostnad förstås... 🙂 ), så att uppgifterna inte ska komma ut till sådana som söker med bots. Vet inte hur bra/dåligt det fungerar, eftersom jag inte har brytt mig om det själv - men det kan kanske vara något att testa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föredrar att ha domänen registrerad hos en fristående registrar, så att man kan göra förändringar omedelbart själv i stället för att vänta på att webhotellet som man har fått domänen registrerad hos från början, ska ställa om dns-pekarna om man vill byta till något konkurrerande webhotell... Dessutom vet man då att alla domäner finns samlade på samma ställe, så att man inte behöver komma ihåg vilket webhotell som har hand om vilken domän.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mina domäner registrerade hos http://www.godaddy.com - och där kan man välja att skydda uppgifterna (mot en extra kostnad förstås... 🙂 ), så att uppgifterna inte ska komma ut till sådana som söker med bots. Vet inte hur bra/dåligt det fungerar, eftersom jag inte har brytt mig om det själv - men det kan kanske vara något att testa?

Jag använder Namecheap (www.namecheap.com) till mina domäner och dom har också en sån tjänst. Söker man efter en domän som är skyddad så står WhoisGuard som ägare till domänen och alla kontaktuppgifter går till dom. Den enda vägen man kan kontakta ägaren direkt är genom en mailadress som också går till WhoisGuard och sedan sänds vidare till domänens ägare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mina domäner registrerade hos http://www.godaddy.com - och där kan man välja att skydda uppgifterna (mot en extra kostnad förstås... 😲 ), så att uppgifterna inte ska komma ut till sådana som söker med bots. Vet inte hur bra/dåligt det fungerar, eftersom jag inte har brytt mig om det själv - men det kan kanske vara något att testa?

Jag använder Namecheap (www.namecheap.com) till mina domäner och dom har också en sån tjänst. Söker man efter en domän som är skyddad så står WhoisGuard som ägare till domänen och alla kontaktuppgifter går till dom. Den enda vägen man kan kontakta ägaren direkt är genom en mailadress som också går till WhoisGuard och sedan sänds vidare till domänens ägare.

Det blev www.namecheap.com

Tack för alla snabba svar :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mina domäner registrerade hos http://www.godaddy.com - och där kan man välja att skydda uppgifterna (mot en extra kostnad förstås... 😲 ), så att uppgifterna inte ska komma ut till sådana som söker med bots. Vet inte hur bra/dåligt det fungerar, eftersom jag inte har brytt mig om det själv - men det kan kanske vara något att testa?

Jag använder Namecheap (www.namecheap.com) till mina domäner och dom har också en sån tjänst. Söker man efter en domän som är skyddad så står WhoisGuard som ägare till domänen och alla kontaktuppgifter går till dom. Den enda vägen man kan kontakta ägaren direkt är genom en mailadress som också går till WhoisGuard och sedan sänds vidare till domänens ägare.

Det blev www.namecheap.com

Tack för alla snabba svar :-)

Bra val, dom är både billiga och pålitliga!

Jag har använt dom i ganska många år och har ingenting att anmärka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...