Jump to content
Annons

Ny gitarr

Mossman

Recommended Posts

Annons

Washburn gör bra gitarrer i många olika prisklasser...

Greg Bennet har fina gitarrer också...

Ibanez som sagt...

Takamine kanske har nån i den prisklassen...

Fender har väl också nån...

Gibson...

Åk till nån butik och provspela och lyssna 😆

Finns det någon sida som har ljudfiler på olika gitarrer, där alla gitarrer är inspelade med samma mic och samma omständigheter.

Inser ju självklart att det bästa är att ta mig till en musikaffär och prova, men jag bor i en liten håla utan musikaffär och det är mest av lathet det hade varit trevligt med en sådan sida. Då kan jag få en uppfattning av vad jag vill prova.

Finns det någon sida som har ljudfiler på olika gitarrer, där alla gitarrer är inspelade med samma mic och samma omständigheter.

Jag har iaf aldrig hittat någon sådär och det ger inge som helst hjälp heller eftersom mycket av ljudet kommer från gitarristen själv. En riktigt bra gitarrist kan få en sämre gitarr att låta ett par tusenlappar bättre genom exakt tillslag osv.

Men som någon tidigare nämnt så är mitt favoritmärke i den prisklassen Washburn men ett annat bra mellanprismärke är Tanglewood vars modell "TW12-DS Sundance Pro" är riktigt skönspelad och välljudande för det fina priset av 4450:- på Jam ... ifall du inte föredrar en med Cut-away dvs 😄

lycka till med gitarrköpet! 😳

Kom på mig själv att jag missat en pryl.

Köp INTE en Fender eller Gibson om du hittar en i den prisklassen eftersom dom faktiskt tar lite för att det märket sitter på guran 😳

och dessvärre finns inte Takamine i den prisklassen vad jag nånsin skådat, i sånt fall möjligen något från deras dotterbolag Jasmine ...

Inser ju självklart att det bästa är att ta mig till en musikaffär och prova, men jag bor i en liten håla utan musikaffär och det är mest av lathet det hade varit trevligt med en sådan sida. Då kan jag få en uppfattning av vad jag vill prova.

Ta dig tid att åka och prova!!

Alla har olika uppfattningar om vad som är en skön gitarr, och beroende på vem som spelar på den så låter den olika. Jag gillar robusta, fethalsade, strängade med tjocka feta strängar eftersom jag tycker det låter bäst när jag spelar på den sorten. Sen finns det gitarrister som får motsatsen till gitarr att låta hur bra som helst.

Vet faktiskt inte, men ladda hem denna låten, en IBANEZ performens,

LOVERSLANE