Jump to content
Annons

Vill köpa akustiklåda till stationär dator!

Recommended Posts

tcbforelvis (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Har problem med oljud i från min stationära dator (micken fångar upp sus/brus i från burken). Jag vill montera in min stationära dator i en färdig akustik låda. Kan någon tipsa mej var man kan köpa en färdig akustik låda eller finns det någon som vill sälja en färdig (bra) låda så hojta till. :rolleyes:

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

Intressant!

Hur funkar det med värmen i en sån där låda? Borde inte vara allt för svårt att bygga själv gissar jag på..?

Postat

Det slog mig:

Såna där burkar stod ju på varenda kontor för 15-20 år sen (Nån som kommer ihåg "printerhuvarna" till knatterskrivarna oxå?). Det borde finnas ett jättelager nånstans i nån Ericssonkällare... Om inte alla är uppeldade.

jaja... om det nu var till nån hjälp :rolleyes:

Postat
Hittade den här:

http://www.vexers.se/pcbox.htm

Väldigt ful, men den kanske fungerar?

Hittar inga priser dock...

/Daniel

Hej Daniel!

Sjysst att du kunde hitta en sajt med en dämplåda... Jag har letat på nätet en hel kväll utan resultat. Måste kolla upp den lådan hittar dock inga priser men det går väl att ringa dem.

Tack så mycket för tipset...

/Little Aaron

Postat
Det slog mig:

Såna där burkar stod ju på varenda kontor för 15-20 år sen (Nån som kommer ihåg "printerhuvarna" till knatterskrivarna oxå?). Det borde finnas ett jättelager nånstans i nån Ericssonkällare... Om inte alla är uppeldade.

jaja... om det nu var till nån hjälp 😛

Ja men det har du rätt i. Ska kolla med en kollega till min kompis... Har för mej att han jobbar(de) på Ericsson...

Tack för tipset.

/Little Aaron

Postat

Hittat någon lämplig dämpningslåda? Eller pris på vexer-lådan? Hittar ingenstans.. får väl kontakta dem. De kanske bara säljer till företag?

/Daniel

Postat
Hittat någon lämplig dämpningslåda? Eller pris på vexer-lådan? Hittar ingenstans.. får väl kontakta dem. De kanske bara säljer till företag?

/Daniel

Hej Daniel. Jag har inte lyckats hitta någon lämplig dämpningslåda ännu. Jag ringde därimot till Vexer (för prisuppgift) och fick prata med en vänlig dam där som tog mitt namn och nummer samt lovade att någon kunnig på företaget skulle kontakta mej så fort dom hade tid (detta var i fredags).

Men så fort jag har pratat med någon i från Vexer så återkommer jag om detaljer ang. pris...

/Little Aaron

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.