Jump to content
Annons

Optimera Windows för musik


saverman

Recommended Posts

Många företag säljer datorer optimerade för musik men deras datorer passar inte mig. Dessutom har många plockat fram en egen optimerad Windows-version anpassad för musikproduktion.

Är det någon som vet vad dessa optimeringar innebär? Dom är inte så sugna på att lämna ut dom... :rolleyes:

Har ni några tips? Vet ni vad som kan göras?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte hur det är med studio, men ring eller maila det förlag som ger ut tidningen och hör om de har något nummer kvar. Ibland så går det att få gamla nummer skickade till en om man har tur.

-------------

Edit: Ändrade från redaktion till förlag

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... nästan alla sidor man ser, Black Viper, Tascam etc. tycker att det räcker med att i Windows XP kryssa av att Messenger inte skall starta automatiskt för att det inte skall starta. Det är inte riktigt sant. Servicen startar trots det, och tar upp kraft.

Kolla här för hur man VERKLIGEN stänger av det där j**la Messenger: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;302089

OBS. detta gäller bara om du kör XP, som har Messenger inbyggt. Kör du 2000 funkar Black Viper/Tascams tips. Kör du MAC OS behöver du absolut inte bry dig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur det är med studio, men ring eller maila redaktionen och hör om de har något nummer kvar. Ibland så går det att få gamla nummer skickade till en om man har tur.

Nej, gör inte det 😕

Bäst är om den som är intresserad av gamla nummer ringer vår kundtjänst, då det är de som har hand om gamla nummer. Numret är 08-453 60 60. Eller att du skriver till pren@idg.se.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Becke (oregistrerad)

Jag fick lite tips av härifrån, men den har några år på nacken.

http://www.timos-welt.de/cubase/xp_tips_e.htm

Tag lärdom av den överentusiastiske optimeraren:

Observera att om man stänger av telephony service så kan datorn hänga sig vid boot efter backup med tex Ghost (i alla fall med Microsofts sysprep och XP SP1), då sista sekvensen av installationen körs vid omboot, dvs med bekräftelse via telefon att man har giltigt XP=servicen telephony behövs. Glad i hågen för att få ett optimerat system gjorde jag ingen backup förrän allt var klart, och naturligtvis gick det inte heller att boota från backupdisken, för den körde också sista installationssekvensen. All installation fick göras om.

/Becke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...