Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej , har läst och gjort precis som det står i manualen till Cubase LE 4 men får inte in plug in från min Zoom st2. Går in på devices / Plug in information / Plug in paths och styr upp på C:Zoom/ZFX precis som det står i manualen. Startar om programmet då ska man hitta Zoom ZFX Plug in under Inserts / Earlier VST Plug ins , men det ser precis ut som innan.

Nån vänlig själ som har tips på varför inte Cubase hittar Zoom plugin ?

Tips ?

Tack på förhand

• 2 månader senare...
Annons
Postat

Jag har två problem:

1. Jag får inte upp Zoom ZFX som plugin i Cubase LE 4. Därmed kan jag inte använda Zoom ZFX i Cubase.

2. Jag kan inte välja "Audio and midi settings" i Guitar Rig 3 LE. Därmed kan jag inte använda Guitar Rig 3 LE som stand-alone program.

Jag vet att det ska fungera eftersom när jag först gjorde installationen av zoom zfx och cubase le 4 så kom pluggen upp under "inserts / earlier vst". Men eftersom jag hade problem med olika ljud-drivrutiner som gjorde att jag bl.a. inte kunde använda mitt midi-keybord så var jag tvungen till slut att göra en system återställning.

Jag har därför avinstallerat allt och efter systemåterställningen installerat allt igen, exakt enligt manualen.

Allt fungerar bra utom två saker:

Jag får inte upp zoom zfx som plugin i cubase och jag kan inte välja "audio and midi settings" i Guitar rig 3 LE.

Till saken hör att Guitar Rig 3 LE fungerar utmärkt som plugin i cubase och Zoom zfx fungerar utmärkt som stand-alone program. Guitar Rig 3 fungerade som stand-alone program också innan system-återställningen så jag vet att det också ska fungera.

Alla program är i original och allt i övrigt fungerar utmärkt.

Någon som har en idé om lösning på problemen?

Postat

OK. Jag har nu rättat till det ena felet, att inte kunna välja "audio and midi settings" i GR 3 LE. Jag upptäckte till slut att det var en konflikt mellan min Logitech web kamera och ljudkortet. Så snart jag inaktiverat web-kameran så hittade GR 3 LE så att jag kunde välja ljudkort igen. När jag därefter aktiverade web-kameran igen så fungerar allt som det ska. JIPPI!

Det andra problemet med att jag inte får upp Zoom ZFX Plugn i Cubase 4 LE har jag också kommit lite längre med. Problemete är dock ännu inte löst.

Jag har i allafall nu konstaterat att det inte är något fel på inställningarna till vilket path Cubase letar efter zoom zfx plugin. Cubase hittar den och läser in den så som cubase ska göra.

Att jag inte får upp den beror på att den hamnar i black list. Det är en XML-fil som ligger bland dolda systemfiler under documents and settings/application data/Steinberg/Cubase LE 4/vst2xBlacklist.xml. Att en plugin hamnar i blacklist beror på att något trologtvis inte är som det ska med zoom zxf plugin

Frågan är nu varför Zoom ZFX hamnar i blacklist och kan man göra något åt det?

Är det bara jag som köpt Zoom ZFX Plug-in och som har det här bekymret?

Någon som kan hjälpa?

• 1 år senare...
Postat

Skönt att man inte är ensam om problemet.......i.o.f.s gammal för er men nytt för mig. Kom någon fram till någon lösning?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.