tordA Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 en av dom bästa grejen jag köpt på länge jag har den blå 😉 hos Kjell & CO att slippa montera en disk för att kolla om den funkar, bara att plugga ihop 😉 😲
johahl Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 (redigerat) Fungerar det med IDE hårddiskar om man har en SATA monterad i datorn? Jag har nämligen gamla inspelningar på en gammal hårddisk som jag skulle vilja ha. Dom är även uppdelade i partitioner? Kommer det fungera då? Redigerat 22 augusti 2008 av johahl
tordA Postat 22 augusti 2008 Trådstartare Postat 22 augusti 2008 det funkar som vilken usb-disk som helst. utan att ha testat, partitioner får nog egen bokstav kan jag tänka...
Magpie Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 Tack för tipset! Man kan alltså ta en gammal hårddisk och få in den smidigt via usb i nya datorn om man vill överföra filer, har jag förstått rätt? De nämner att den kommer i olika utföranden, vad är skillnaderna? Tror ni det fungerar med en hårddisk från en gammal porta, Roland vs 880EX på 4 gb?
tordA Postat 22 augusti 2008 Trådstartare Postat 22 augusti 2008 (redigerat) usb, så det är nog i första hand windows det funkar på 😉 1,8”/2,5” hårddiskar eller 3,5” SATA eller IDE hårddisk det är samma anslutning för CD/DVD-spelare grejen har kontaktdon på 3 sidor som motsvarar den sladd man normalt ansluter inne i PC'n. --edit förtydligande Redigerat 22 augusti 2008 av tordA
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.