VilhelmI Postat 12 augusti 2008 Postat 12 augusti 2008 Hej För några dagar sedan försvann de små ringarna i några av mina spår som jag tror gör det möjligt att ändra ett spår från mono till stereo. Det brukar vara längst ner till vänster (i inspektorn) men nu har det försvunnit på vissa av mina spår och på de spåren kommer det inget ljud ifrån ☺️ Är det någon som vet hur man kan fixa det här? Jag använder Logic Studio 8.0.2 Tack på förhand/Vilhelm
JonasW Postat 13 augusti 2008 Postat 13 augusti 2008 Inte så att du råkat ställa no output på kanalerna i fråga? I annat fall kan det ju vara en bugg, kolla om du kommer åt det från mixerfönstret. Men i.o.m. att det inte kommer nåt ljud känns det som en personmiss snarare än en bugg 🙂
VilhelmI Postat 13 augusti 2008 Trådstartare Postat 13 augusti 2008 Inte så att du råkat ställa no output på kanalerna i fråga? I annat fall kan det ju vara en bugg, kolla om du kommer åt det från mixerfönstret.Men i.o.m. att det inte kommer nåt ljud känns det som en personmiss snarare än en bugg 😉 Nej, outputen är 1-2 o inputen 1 men ringarna kommer bara fram ibland när jag skapar nya fräscha spår också. Jag vet inte vad jag gör för fel, att skapa nya spår har fungerat perfekt fram till nu.
Emil Postat 13 augusti 2008 Postat 13 augusti 2008 Med hjälp av gain-pluggen kan du göra ett ljudspår till mono som en work-around.
VilhelmI Postat 14 augusti 2008 Trådstartare Postat 14 augusti 2008 Nu upptäckte jag en till sjuk grej, när jag skapar ett spår utan den där "ringknappen" så kopplades det spåret till det första och gjorde i det här fallet kicken dubbelt så hög. Inga bussar är inkopplade eller något, bara ett vanligt audio-spår. Jag blir inte klok på det här 😄
Emil Postat 14 augusti 2008 Postat 14 augusti 2008 Det är väl såvitt jag vet bara instrumentkanaler som saknar "ring"-knappen. Kan du ta ett screenshot och visa?
VilhelmI Postat 14 augusti 2008 Trådstartare Postat 14 augusti 2008 Det är väl såvitt jag vet bara instrumentkanaler som saknar "ring"-knappen. Kan du ta ett screenshot och visa? Här är ett exempel. Audio 2 spåret är det spåret som är fel på. http://www5.zippyshare.com/v/69035371/file.html
Bloodstone Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Det är väl såvitt jag vet bara instrumentkanaler som saknar "ring"-knappen. Kan du ta ett screenshot och visa? Här är ett exempel. Audio 2 spåret är det spåret som är fel på. http://www5.zippyshare.com/v/69035371/file.html Preferences, audio, kryssa för Universal Track mode! Lycka till...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.