Jump to content
Annons

Låta lfo kontrollera note velocity i pianoroll


base10

Recommended Posts

Hejsan alla, vet någon om man kan kontrollera note velocity i pianorollen med fruity peak controller?

Att länka channel volume gör altså ingen nytta.

Blir glad om någon kan något om detta 😄

Tack på förhand!

/Jesse

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jestericious (oregistrerad)

Så vitt jag vet går det inte. Och varför går det inte att länka channel volume? Jag skulle lagt till en Fruity Balance och länkat volymkontrollen där.. Fast nu vet jag ju inte vad du ska för effekt 🙂

Tom

Hejsan alla, vet någon om man kan kontrollera note velocity i pianorollen med fruity peak controller?

Att länka channel volume gör altså ingen nytta.

Blir glad om någon kan något om detta 🙂

Tack på förhand!

/Jesse

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vitt jag vet går det inte. Och varför går det inte att länka channel volume? Jag skulle lagt till en Fruity Balance och länkat volymkontrollen där.. Fast nu vet jag ju inte vad du ska för effekt 😄

Tom

Hejsan alla, vet någon om man kan kontrollera note velocity i pianorollen med fruity peak controller?

Att länka channel volume gör altså ingen nytta.

Blir glad om någon kan något om detta 😐

Tack på förhand!

/Jesse

Svårt o förklara, men tänk dig en gammal tb303a i vst format, där "accent" är länkat till note velocity (ja det går att ändra på note velocityn manuellt i pianorollen, men eftersom att jag har filtret länkat till en lfo så vill jag oxå att velocityn blir det (för att ge en jämnare karaktär)).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...