Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej och tack för att det finns forum för sånt här (ni)!

Jag håller på att spela in en låt via Audition 3.0 där tanken är att jag ska spela gitarr/bas + sjunga en liten trudelutt.

Jag har redan en inspelad frekvens (trummor) i form av ett midi-spår. Nu vill jag spela gitarr efter trummorna så att jag håller takten.

Och det är här problemet uppstår. När jag börjar spela in min gitarr så spelas även trummorna in (En gång till!)

detta låter skit. Gitarren den är in-pluggad i datorn så det finns inga mikrofoner som kan störa...

Dvs. jag vill kunna lyssna på trummorna (i Audition) samtidigt som jag spelar in min gitarr (i Audition).

Hur gör jag ?

Sjukligt tacksam för svar - allt duger

Annons
Postat

Kolla ditt ljudkorts inställningar. Det kan finnas en liten funktion som heter nåt i stil med "what you hear" som gör att allt ljud som spelas upp spelas in också.

Postat

Så enkelt! Tack så hemskt mycket för hjälpen! Hade ingen tanke på att problemet kunde finnas utanför Audition

tack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.