Jump to content
Annons

Ekokammare och plåtar


nilsemil

Recommended Posts

Hallå! Det går en våg över världen med 50-tals-reverb (eler är det 60-tals?) åtminstone på den musiken jag hör. ( t ex grizzly bear, fleet foxes etc)

kan nån peka ut nåra exempel på vad som är vad, samt finns det några bra emuleringar av kända ekokammare?

ps. ett foto av en ekokammare när jag spelade in på bbc.

http://www.loneydear.com/bilder/non_12.jpg

Redigerat av nilsemil
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker det är skitskoj att de gamla metoderna går igen. Alla dessa fulsnygga efterklanger tycker jag är helt fantastiska... 😉 allt från fjäder till ekorum till plåteko till bandeko!! SMASK!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah häfftigt, då kanske jag får nytta av det gammla bandekot som står ute i förådet.. 😉 Har ju ett sjukt skitigt fjäderverb i min super retro Farfisa Foyer orgel också. 😛

Ang emuleringar så tror jag det enklaste sättet att hitta något är att bara googla på skiten.

Det enda jag känner till är IK Multimedia Classik Studio Reverb, och E-Phonic, men jag har inte använt dem själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah häfftigt, då kanske jag får nytta av det gammla bandekot som står ute i förådet.. 😉 Har ju ett sjukt skitigt fjäderverb i min super retro Farfisa Foyer orgel också. 😄

Ang emuleringar så tror jag det enklaste sättet att hitta något är att bara googla på skiten.

Det enda jag känner till är IK Multimedia Classik Studio Reverb, och E-Phonic, men jag har inte använt dem själv.

aha.. då kanske jag kan få ditt gamla bandeko!! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Brukar finnas det mesta till impulsreverb. Men annars kanske du kan övertyga thefox här ovan att skapa några bra impulser? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar finnas det mesta till impulsreverb. Men annars kanske du kan övertyga thefox här ovan att skapa några bra impulser? 🙂

Hehe inte utan att jag först måste laga rishögen, drivremen är av eller något. : P

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar finnas det mesta till impulsreverb. Men annars kanske du kan övertyga thefox här ovan att skapa några bra impulser? 😄

Hehe inte utan att jag först måste laga rishögen, drivremen är av eller något. : P

se mitt tidigare inlägg!! 😄 :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...